כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
מו"מ עם רוצחים

דרישת חמאס שהכשילה את השיחות עם ישראל

חמאס הציע עסקאות בהן ישחררו עוד פלסטינים מבתי הכלא הישראליים, כולל מחבלים עם הרבה דם על הידיים, בתמורה לשאר החטופים המוחזקים בעזה, הכוללים חיילים ישראלים. ישראל הבהירה שקודם כל הנשים והילדים ישוחררו לפני שהם ידונו בחילופי שבויים אחרים, והשיחות קרסו

דרישת חמאס שהכשילה את השיחות עם ישראל
שחרור חטופים צילום: תעמולת חמאס

הפסקת האש בין ישראל לחמאס קרסה ביום שישי בבוקר מכיוון שהצדדים לא מצאו בסיס משותף לשחרור חטופים ואסירים נוספים, כך לפי גורמים ישראלים ומחבלי חמאס ששוחחו עם ה'ניו יורק טיימס'.

ישראל וחמאס האשימו זו את זו בפעילות צבאית שהפרה את הפסקת האש שנמשכה השבוע. ישראל מסרה כי חמאס ירה רקטות מעזה לדרום ישראל, בעוד חמאס אמר כי פעולות הכוחות הישראליות חודשו בצפון הרצועה. אבל שני פקידים ישראלים וזאהר ג'בארין, בכיר מחבלי חמאס המפקח על נושאי חטופים ואסירים, אמרו שהסיבה האמיתית שההפסקה הסתיימה היא קיפאון במשא ומתן לחילופי שבויים-בני ערובה.

ישראל אותתה בשבת כי היא מפסיקה לעת עתה את מעורבותה בשיחות. בהודעה מלשכת ראש הממשלה נמסר כי לראש המוסד נאמר לחזור לישראל מהשיחות בקטאר.

נתניהו קיווה לפחות לסבב חילופי שבויים אחד נוסף, כך אמרו הגורמים הישראלים.

חמאס החל להציע עסקאות שישחררו עוד פלסטינים מבתי הכלא הישראליים, כולל מחבלים עם הרבה דם על הידיים, בתמורה לשאר החטופים המוחזקים בעזה, הכוללים חיילים ישראלים. אבל פקידים ישראלים הבהירו שהם רוצים שכל הנשים והילדים המוחזקים בעזה ישוחררו לפני שהם ידונו בחילופי שבויים אחרים.

בכיר מחבלי חמאס ג'בארין אמר בראיון טלפוני כי חמאס סבר כי הנשים ברשימת בני הערובה המוצעת של ישראל הן חיילות, ומחיר השחרור הוא יקר יותר.

ג'בארין אמר כי חמאס הציע שלוש הצעות נוספות, שבכולן יש מספר קטן של ישראלים בתמורה לעשרות אסירים פלסטינים.

הצעה אחת כללה גופות תמורת כמה עשרות פלסטינים שנעצרו על ידי ישראל מאז 2014, אמר ג'בארין.

הצעה נוספת של חמאס הייתה מחייבת את שני הצדדים לשחרר את כל החטופים והאסירים מעל גיל 60, ועוד כ-130 אסירים פלסטינים, רבים מהם נעצרו לאחר ההתקפה ב-7 באוקטובר. ישראל דחתה את כל ההצעות הללו, אמר ג'בארין.

"ברור שאנחנו הולכים לקראת המשך התוקפנות ושאין אופק להמשיך בהפסקות אש וחילופי שבויים", אמר.

אחד הגורמים הישראלים אמר שחילוקי דעות לגבי אופן ההגדרה של אזרחים מול חיילים תרמו לקיפאון. חמאס רואה בנשים ישראליות בגיל צבאי או שנתפסו ליד בסיסים צבאיים שבויות צבאיות, כמו גם גברים בסוף שנות ה-40 או ה-50 לחייהם, מכיוון שהן יכולים לשרת במילואים, אמר הגורם.

חמאס מלחמת חרבות ברזל שחרור חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד