ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
במעורבות מספר מדינות

דיווח: מגעים שקטים להשגת פתרון בין ישראל ללבנון

ברקע מלחמת ההתשה שמנהל חיזבאללה מול ישראל והחשש של אלפי ישראל לשוב לבתיהם ביישובים הסמוכים לגבול, מתפרסם הערב על מגעים של נציגים בכירים מכמה מדינות מול ממשלת לבנון להביא פתרון למספר סוגיות במדינה, כולל הרחקת חיזבאללה מהגבול

דיווח: מגעים שקטים להשגת פתרון בין ישראל ללבנון
חיילים סמוך לגבול לבנון צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

מספר מדינות מנהלות מאחורי הקלעים מגעים להרחקת חיזבאללה מגבול ישראל-לבנון. כך מפרסם הערב (מוצאי שבת) הפרשן לענייני ערבים אהוד יערי ב"חדשות 12"

לפי הדיווח, לדיונים השקטים האלה שותפות ארה"ב, צרפת וכמה ממדינות ערב. המתווה שנידון כולל מספר נקודות מרכזיות שנוגעות לכל לבנון: חיזבאללה יסיג את כוחותיו מצפון לנהר הליטני; כוח בינלאומי ייכנס לחוות שבעא שבהר דוב ולצפון הכפר רג'ר; הסכמה על מינוי נשיא חדש ללבנון (כרגע אין נשיא); מינוי מפקד חדש לצבא לבנון (כהונתו מסתיימת בינואר הקרוב).

נסיגת כוחות חיזבאללה מצפון לליטני היא למעשה הוצאה לפועל של מה שהיה אמור לקרות כבר בסוף מלחמת לבנון השנייה. החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם, ההחלטה שסיימה את המלחמה, כללה בדיוק את הסעיף הזה, אך לא מומשה מעולם.

הנוסחה הזו שעלתה עכשיו על השולחן, עלתה בעבר כבר על ידי נציגים של איחוד האמירויות. אז היא לא התקדמה - עכשיו היא חוזרת. לא בטוח שישראל תסכים למתווה הזה באופן אוטומטי.

לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד