י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מאז תחילת המלחמה

איראן מנצלת את המצב בעזה והוציאה להורג 127 בני אדם

איראן משתמשת במלחמה בעזה להוצאה להורג בשקט של 127 בני אדם מאז תחילת המלחמה. ארגוני זכויות אדם טוענים לעלייה מדאיגה במספר האסירים שהומתו על ידי המשטר האיראני מאז 7 באוקטובר

איראן מנצלת את המצב בעזה והוציאה להורג 127 בני אדם
עונש מוות בתליה באיראן צילום: Iran international

המשטר האיראני הוציא להורג יותר מ-127 בני אדם, כולל נשים וילדים, מאז התקפות חמאס ב-7 באוקטובר, כך לפי ארגוני זכויות אדם.

על פי נתונים שנאספו על ידי איראן זכויות האדם (IHR) והארגון הנורבגי Hengaw, שהוצלבו על ידי העיתון ה'גארדיאן', חלה עלייה מדאיגה בהוצאות להורג מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס.

קבוצה שלישית, פעילי זכויות אדם באיראן (HRA), אישרה כי חלה עלייה משמעותית בהוצאות להורג מאז פיגועי ה-7 באוקטובר, וקבעה כי ביום רביעי בשבוע שעבר, המשטר הוציא להורג שבעה בני אדם בתוך פרק זמן של 24 שעות.

פעילי זכויות אדם ובני משפחותיהם של הנידונים למוות האשימו את המשטר בניצול המלחמה בעזה כהזדמנות לנקום במתנגדים ולהמית אנשים ללא הליך משפטי, מאחר והמלחמה בעזה לוקחת את תשומת לב העולם.

"מאז תחילת המלחמה יש התמקדות בינלאומית מועטה במצב זכויות האדם באיראן, ולא הייתה תגובה מהותית לגידול המשמעותי בהוצאות להורג", אמר מחמוד אמירי-מוגדאם, מנהל IHR, הוא הוסיף כי הארגון שלו רשם מספר הוצאות להורג באוקטובר ונובמבר כפול מחודשי אוגוסט וספטמבר.

מי שהוצא להורג בחודשיים האחרונים כולל צעיר בן ה-17, תויג על ידי האו"ם בשבוע שעבר כ"מצער". האו"ם מאד עסוק בלגנות את ישראל על כך שהיא מגנה על אזרחיה ומנסה לשחרר את חטופיה, כך שאין לאו"ם זמן לבדוק מה עושות מדינות כמו איראן.

ממשלת איראן לא הגיבה לבקשה לאשר את מספרי ההוצאות להורג שביצעה מאז ה-7 באוקטובר והיא אינה מפרסמת סטטיסטיקה רשמית על כמה אנשים נהרגים במדינה על ידה.

באוקטובר, האו"ם גינה את המשטר האיראני על ביצוע הוצאות להורג ב"קצב מדאיג". לפחות 419 בני אדם נהרגו בין ינואר ליולי השנה, מה שמהווה עלייה של 30% בהשוואה לתקופת הזמן המקבילה ב-2022.

אבל ארגוני זכויות אדם איראניים אומרים כעת שהעלייה בהוצאות להורג במהלך החודשיים האחרונים הביאה את המספר הכולל של עונשי מוות שביצע המשטר מאז תחילת 2023 ליותר מ-700. פעילי זכויות אזרח במדינה אומרים שההוצאות להורג מגיעות בתקופה של דיכוי מתמשך ואכזרי על ידי השלטונות האיראניים, שנחושים לבסס מחדש את סמכותם לאחר חודשים של הפגנות ותסיסה.

 

חמאס עזה איראן כפר עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד