י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
רוצה הישג מול חמאס

ה'ניו יורק טיימס': נתניהו לוחץ על הצבא לחסל את סינוואר

נתניהו אמר כי הוא מחויב "להרוס את חמאס". בשיחות פרטיות, הוא אמר כי הוא לוחץ על הצבא לחסל את יחיא סינוואר. נתניהו סובר שחיסולו ישכנע את הציבור הישראלי שהושג ניצחון גדול מול חמאס

ה'ניו יורק טיימס': נתניהו לוחץ על הצבא לחסל את סינוואר
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

נתניהו עומד בפני המשבר הגדול ביותר בקריירה הפוליטית שלו. כישלונות ממשלת ישראל במניעת מתקפת הטרור בהנהגת חמאס ב-7 באוקטובר, שבה נרצחו 1,200 בני אדם ויותר מ-240 נוספים נחטפו, והביקורת על טיפולו במלחמה בעזה, מעמידות את נתניהו במצב שהוא לא רגיל אליו.

כאשר המלחמה נכנסה לשלב חדש ביום שישי לאחר קריסת הפסקת אש בת שבעה ימים, נתניהו מחפש פתרון - כולל חיסולו של המנהיג העליון של חמאס בעזה.

בהצהרה ביום שישי אמר נתניהו כי הוא מחויב "להרוס את חמאס". ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי בשיחות פרטיות, הוא אמר לעוזריו כי הוא לוחץ על הצבא "להתנקש בחייו של ראש חמאס בעזה, יחיא סינוואר", כך לפי גורם ישראלי ששוחח עם ראש הממשלה בימים האחרונים.

נתניהו מאמין, אמרו הבכירים, שדי בחיסולו של סינוואר, מי שעומד מאחורי פיגועי ה-7 באוקטובר, כדי לשכנע את הציבור הישראלי שהושג ניצחון גדול מול חמאס והמלחמה יכולה להסתיים.

ה'גארדיאן' דיווח כי התקיפות בדרום עזה הגיעו מהאמונה שמודיעין שהוצא ממאות מחבלים שנלכדו במהלך הלחימה בצפון יאפשר להם למצוא ולחסל מנהיגי חמאס.

שני גורמי צבא ישראלים עם ידע באסטרטגיה אישרו לעיתון הבריטי שתהיה "התמקדות אינטנסיבית בשימוש במודיעין חדש כדי לפגוע במנהיגי חמאס".

עזה בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל יחיא סינוואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד