ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
הצבעה היסטורית

חבר הקונגרס ששיקר כי הוא יהודי גורש מהקונגרס

חבר הקונגרס ג'ורג' סנטוס, גורש מהקונגרס האמריקני בהצבעה היסטורית. חבר הקונגרס הרפובליקני המציא פרטי משפחה וקריירה, הואשם בגניבה מתורמים ושיקר לגבי היותו יהודי

חבר הקונגרס ששיקר כי הוא יהודי גורש מהקונגרס
חבר הקונגרס ג'ורג' סנטוס צילום: באדיבות המצלם

בית הנבחרים הצביע ביום שישי האחרון על גירוש חבר הקונגרס ג'ורג' סנטוס בגין האשמות שהוא גנב כסף מהקמפיין שלו וביצע עבירות נוספות.

311 הצביעו בעד הגירוש ו-114 הצביעו נגד, מעל שני שלישים של הרוב העליון של הבית הנדרש על פי החוקה. דמוקרטים ורפובליקנים רבים תמכו במהלך לגירוש סנטוס. אך מספר חברי קונגרס אמרו שאסור לגרש אותו לפני שהתיק הפלילי שלו מסתיים "מכיוון שזה יהווה תקדים רע".

שיקול נוסף למחוקקים הדמוקרטים לגרשו היה שגירושו של סנטוס יצמצם את הרוב הדליל של הרפובליקנים בהצבעות שונות כולל סיוע לאוקראינה, מדיניות הגבולות וקידום חקירת הדחה של הנשיא ביידן.

ההצבעה על סנטוס מסמנת את שיאה של סאגה שהחלה זמן קצר לאחר שנבחר לתפקידו ב-2022, כאשר ה"ניו יורק טיימס" דיווח שהוא שיקר לגבי ההיסטוריה שלו והישגיו והרקע המשפחתי, מה שגרם לבדיקה מעמיקה יותר של הקמפיין שלו כולל כספים ועסקאות פיננסיות.

התובעים הפדרליים בניו יורק האשימו לאחר מכן את סנטוס בשורה של פשעים, כולל הונאת תורמים פוליטיים, אמירת שקרים לוועדת הבחירות הפדרלית וקבלת דמי אבטלה שלא כדין. הוא הכחיש את הדברים בכתב האישום בן 23 סעיפי אישום, הוא אמור לעמוד למשפט בספטמבר הבא.

סנטוס שנתפס משקר - התנצל, ואמר כי הוא מצר על השקרים שלו. הוא הודה בפומבי שהוא לא סיים את לימודיו בקולג' או עבד בחברות מסוימות שהיו רשומות בביוגרפיה שלו, הוא גם שיקר כי הוא יהודי וסבו וסבתו ברחו מהגרמנים לפני השואה, כך חשף ה'ניו יורק טיימס'.

בראיון ל'ניו יורק פוסט' הוא הסביר את טענותיו על מורשת יהודית. "מעולם לא טענתי שאני יהודי, אני קתולי", אמר. "בגלל שנודע לי שלמשפחת אימי יש רקע יהודי, אמרתי שאני 'יהודי-איש' JEW - ISH משחק מילים באנגלית. לאחר ששקריו התגלו הקואליציה היהודית הרפובליקנית הביעה את אכזבתה מסנטוס ואמרה שהוא לא יתקבל יותר בברכה באף אחד מהאירועים שלה.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', באתר האינטרנט שלו כתב סנטוס שסבו וסבתו מצד אימו היו פליטים שברחו מהנאצים, והם הגיעו לברזיל. הוא גם אמר שהוא עם "אמונה יהודית" של אימו כמו גם עם "הקתוליות של אביו".

שני הסבים של סנטוס מצד אימו נולדו בברזיל, כך התגלה במאמר בעיתון ברזילאי משנת 1954 שדיווח כי סבא רבא שלו היגר מבלגיה בשנת 1884. הסבא רבא היה רשום ברישומי הכנסייה ב-1954 לרגל נישואי בתו ב-1928, ה'פורוורד' השיג תצלום של המשפחה בברזיל שנראה מראשית המאה ה-20. האתר myheritage פרסם כי הסבא והסבתא של סנטוס מצד האם נולדו בברזיל.

ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד