י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
"משחק שהפך למציאות"

סיוט השבי: המשפט הראשון שאמרו הילדים - "אמא את חיה?"

האמא שזכתה להתאחד מחדש עם שני בניה בני 16 ו-12 אחרי למעלה מחמישים יום, משחזרת את המפגש הראשון עמם ומתארת עד כמה הם שהו שם בחוסר וודאות מה עלה בגורל הוריהם

סיוט השבי: המשפט הראשון שאמרו הילדים - "אמא את חיה?"
שחרור חטופים משבי החמאס צילום: תעמולת חמאס

בתל אביב נערכה אמש (מוצ"ש) עצרת להשבת החטופים משבי חמאס נערכת בתל אביב. רבים נאמו על הבמה המרכזית, בהם הדס קלדרון, אמם של סהר בן 16 וארז בן ה-12 ששבו מהשבי. "גיבורי העל הפרטיים שלי שרדו וחזרו, אבל אני ברגשות מעורבים - לי קרה נס, ומתפללת שלכולכם יקרה נס", אמרה.

בהמשך, קלדרון תיארה את המפגש הראשון שלה עם ילדיה: "המשפט הראשון שאמרו לי כשנפגשנו - 'אמא את חיה?'. החוסר וודאות של מי חי ומי מת, ליווה אותם והשאיר אותם שם חסרי אונים. לדבריהם, זה היה כמו המשחק פורטנייט - משחק שהפך למציאות".

"זה היה מסע בלהות. הם נחשפו והתמודדו עם מצבים קשים ותנאים מחפירים - שאסור שאף ילד או אדם יחווה", אמרה אם הבנים. "זה הזמן שלנו להבראה, והדרך לשם, היא להיות משפחה שלמה", הוסיפה קלדרון. "אבא שלהם עופר עוד שם. אל תשכחו את הגברים".

במקביל, התקיימה עצרת סולידריות עם משפחות החטופים בירושלים. בעצרת נאמה דפנה נוביק, מנהלת לשעבר במכינת לכיש, בה למד החטוף הירש גולדברג. היא סיפרה: "הירש הוא אדם של חופש ולכן קשה לי לחשוב עליו בשבי. הוא אדם של טבע ושמחה, כזה שמפיץ אהבה בכל מקום שהוא מגיע אליו. כמה צודקת הבקשה הקולקטיבית של כולנו כעם וכחברה ישראלית שכולם יחזרו".

חמאס חטופים שחרור חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד