ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
פרטים חדשים מהאירוע המטלטל

למרות שאנשים צעקו לו לא לירות, החייל ריסס את יובל

תחילה הירי פגע בלסת, דבר שמנע מיובל להמשיך לצעוק. לוחם סיירת גולני שטיפל בפצועים מעיד כי צעק לכיוון החייל שיחדול ירי, אך הוא ירה וירה וגם פגע בכלי רכב של אזרחים במקום. במצ"ח מתכננים לזמן את שני החיילים לחקירה באזהרה | נתניהו עורר סערה כשאמר אמש על האירוע בהקשר של חלוקת נשק לאזרחים: "יכול להיות שנשלם על כך מחירים, אלו החיים". היום הוא שוחח עם אביו של יובל והבהיר את דבריו

למרות שאנשים צעקו לו לא לירות, החייל ריסס את יובל
יובל דורון קסטלמן ז"ל / זירת הפיגוע צילום: באדיבות המשפחה / חיים גולדברג, פלאש 90

פרטים חדשים ומזעזעים מתיק חקירת הירי לכיוון יובל קסטלמן כפי שחושף העיתונאי יוסי אלי (חדשות 13): לפי חשד המשטרה, הירי לכיוונו של יובל התבצע על ידי חייל אחד, שלמרות שצעקו לו מספר אנשים לא לירות, כולל חייל שהשתתף בנטרול עם העורך דין הגיבור, הוא ירה כמה וכמה כדורים לכיוונו של יובל.

תחילה הירי פגע בלסת, דבר שמנע ממנו להמשיך לצעוק. החייל, לוחם סיירת גולני שטיפל בפצועים, מעיד כי צעק לכיוון החייל שיחדול ירי, אך הוא ירה וירה וגם פגע בכלי רכב של אזרחים במקום. במצ"ח מתכננים לזמן את שני החיילים שירו לכיוונו של יובל לחקירה באזהרה.

"לא ראיתי חיילים, ראיתי אזרח, חותר למגע ומציל אותי" העיד אמש ליוסי אלי מושיקו הרוש, צעיר ירושלמי אותו הציל יובל קסטלמן. קסטלמן ביקש ממנו לברוח, יצא מהרכב, ונטרל את המחבלים שריססו אזרחים בתחנת האוטובוס. עדותו של מושיקו הרוש קריטית: הוא מתאר סיטואציה בה בלי עורך הדין ממבשרת, הקטל היה נמשך.

נתניהו עורר סערה והבהיר את דבריו

ראש הממשלה נתניהו נשאל על האירוע הטראגי אמש במסיבת העיתונאים. "מה שקרה בפיגוע הרצחני בירושלים הוא שדווקא אזרח חמוש הביא לתוצאה החשובה ודווקא חייל ירה. ברגע שאתה מחלק כלי נשק במספרים יותר גדולים, המקרים האלו יכולים לקרות", השיב נתניהו.

הוא הוסיף כי "אנחנו יודעים שבגלי טרור בעשור האחרון הימצאותם של אזרחים חמושים הצילה את המצב ומנעה אסון גדול. זה קרה עשרות פעמים. לכן, אני חושב שבמצב הקיים צריך להמשיך עם המדיניות הזאת - אני בהחלט תומך בה. יכול להיות שנשלם על כך מחירים, אלו החיים".

דבריו של נתניהו פורשו על ידי מתנגדיו כאדישות למותו של יובל קסטלמן ואלה עוררו סערה. השר בני גנץ אמר כי "לצד החקירה המתחייבת של המקרה הטרגי על ידי הגורמים הרלוונטיים בצה"ל ובמשטרה, נדרשת חקירה מקיפה של הנסיבות שהביאו אליו, הנהלים וההקפדה על טוהר הנשק. זו המחויבות שלנו ליובל, למשפחתו ולחברה הישראלית כולה".

בהתייחסו לדברי נתניהו אמר כי "המקרה של יובל הגיבור, הוא לא 'החיים', אלא תמרור אזהרה שמחייב הפקת לקחים שיצילו חיים בעתיד. יהי זכרו ברוך".

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו שוחח עם משה, אביו של יובל קסטלמן לפני זמן קצר. לטענת האב, נתניהו אמר שיבהיר את דבריו וחיזק אותו. "יובל דורון קסטלמן הוא גיבור ישראל. יובל במעשה גבורה עילאי הציל חיים רבים, אבל לצערנו קרתה שם טרגדיה איומה - האיש שהציל בעצמו נקטל. הדבר הזה חייב להיבדק עד תום.

שוחחתי היום עם משה, אביו של יובל. מלח הארץ, משפחה ציונית, משפחה מופלאה. אני והעם כולו דואבים איתם על מותו של גיבור ישראל", כך נתניהו.

סמוך לשעה 07:30 של יום חמישי הגיעו שני מחבלים לתחנת האוטובוס ביציאה מירושלים ופתחו באש לעבר הנוסעים. בפיגוע נרצחו שלושה בני אדם בהם צעירה בת 24 וגבר כבן 73. בהמשך נקבע מותו של יובל קסטלמן שחיסל את המחבל ונפצע קשות מירי של חייל שחשב שהוא מחבל נוסף.

 

מלחמת חרבות ברזל חיסול מחבל פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד