כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"חריג במיוחד"

העלים מס ושילם על כך ביוקר: ייכנס ל-5 שנים בכלא

חמש שנות מאסר בפועל וקנס של מיליון ₪ לתושב לוד שהעלים מס בסכום כולל של 40 מיליון ₪ | במסגרת גזר הדין יוחסו לנאשם 215 עבירות מס שביצע בין השנים 2013 - 2015

העלים מס ושילם על כך ביוקר: ייכנס ל-5 שנים בכלא
אסיר בכלא, אילוסטרציה צילום: freepik

בית משפט השלום ברמלה גזר על אמיר מסעוד חמש שנות מאסר בפועל, קנס של מיליון ₪ ושנת מאסר על תנאי. מסעוד הורשע בעבירות של ניכוי והפצת עשרות חשבוניות פיקטיביות, וזאת במטרה להתחמק מתשלום מע"מ ולסייע לעסקים שונים להתחמק מתשלום מס. מסעוד העלים וסייע להעלים מס בסכום כולל של 40 מיליון ₪.

במסגרת גזר הדין יוחסו לנאשם 215 עבירות מס שביצע בין השנים 2013 - 2015. הנאשם הורשע בהנפקת מסמכים הנחזים לחשבוניות מס, וזאת מבלי שבוצעו עסקאות עבור חשבוניות אלו. בחלק מהחשבוניות הפיקטיביות עשה הנאשם שימוש בחברות שברשותו. בכך סייע הנאשם לאחרים ולעצמו להשתמט מתשלום מס בסכום של 19.3 מיליון ₪. בנוסף, הנאשם הורשע בניכוי מס תשומות שלא כדין בדוחות תקופתיים למע"מ, כאשר סכום התשומות שנוכו עמד על 20.7 מיליון ₪. סך היקף העבירות הפליליות עומד על 127 מיליון ₪.

בשלב הטיעונים לעונש ביקשה נציגת המדינה שהנאשם ירצה עונש מאסר ממושך, בהתחשב בהיקף המחדל, מניין העבירות, השיטתיות ומידת הנזק שנגרם לקופת המדינה. בנוסף, הנאשם לא הסדיר את חובותיו ולא השיב את הכספים לקופת המדינה למרות הזמן הרב שחלף מאז ביצוע העבירות.

כב' השופט הישאם אבו שחאדה גזר על הנאשם עונש של חמש שנות מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי וקנס של מיליון ₪. השופט ציין בגזר הדין: "היקף המע"מ שנגזל מהקופה הציבורית בתיק שבפניי הוא חריג במיוחד, דבר שמציב את עבירותיו של הנאשם ברף חומרה גבוה ביותר... המחדלים מושא התיק שבפניי לא הוסרו כלל, קרי הנזק העצום לקופה הציבורית נותר בעינו".

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד