ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
המדינאי הגדול של המאה

קיסינג'ר לפני מותו: יש לזנוח פתרון שתי המדינות

המדינאי היהודי הנרי קיסינג'ר, שהלך לעולמו השבוע בגיל 100, טען על רקע המלחמה כי פתרון שתי המדינות הוא "לא הבטחה לשלום". עוד הוסיף: "לא רואה במיוחד אחרי האירועים האלו, שמו"מ ישיר בין ישראל לפלסטינים הוא פורה במיוחד"

קיסינג'ר לפני מותו: יש לזנוח פתרון שתי המדינות
נתניהו עם הנרי קיסינג'ר צילום: משרד ראש הממשלה

הנרי קיסינג'ר, מבכירי המדינאים היהודים ומזכיר המדינה האמריקני לשעבר, שהלך השבוע לעולמו והוא בן 100, העניק לאתר "פוליטיקו" ריאיון זמן קצר לפני מותו בו עסק בין היתר במלחמת חרבות ברזל.

בדבריו שהובאו ב"ווינט" קרא לזנוח את פתרון שתי המדינות. קיסינג'ר אמר כי רוצה שהמלחמה תסתיים ב"דרכי שלום", אך הדגיש: "אני לא רואה תוצאה כזאת כאשר חמאס מעורב בקונפליקט. הייתי תומך במו"מ בין ישראל לעולם הערבי, אבל אני לא רואה, במיוחד אחרי האירועים האלו, שמו"מ ישיר בין ישראל לפלסטינים הוא פורה במיוחד".

כשנשאל האם יתכן שלום ללא פתרון שתי המדינות השיב: "הסכם שלום רשמי אינו הבטחה לשלום ארוך-טווח. הניסיון עם חמאס מראה את הקושי שבפתרון שתי המדינות. אריאל שרון הפך את רצועת עזה לעצמאית במידה כדי לבחון את פתרון שתי המדינות. הדבר הוביל, למעשה, למצב הרבה יותר מורכב, שהפך להרבה יותר גרוע בשנתיים האחרונות מאשר שהיה ב-2005. כך, פתרון שתי המדינות לא מהווה הבטחה שמה שראינו בשבועות האחרונים לא יחזור על עצמו".

יחד עם זאת הוסיף: "מצרים התקרבה יותר לצד הערבי, כך שלישראל יהיה קשה מאוד בעתיד. אני מקווה שבסוף יתקיים מו"מ, כפי שלי הייתה הזכות לקיים בסוף מלחמת יום הכיפורים. באותה עת ישראל הייתה חזקה יותר בהשוואה למדינות הסובבות אותה. כיום דרושה מעורבת אמריקנית גדולה יותר כדי למנוע את המשך העימות".

קיסינג'ר אף הוסיף כי לדעתו יש להעביר את הגדה המערבית לשליטה ירדנית כתחליף לפתרון שתי המדינות.

ארצות הברית פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד