כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
השפעות המלחמה

מאות התכנסו לוועידת המאבק באנטישמיות: "משהו שקיים אלפי שנים לא יימחק בשנתיים"

ראשי ערי אירופאיות התכנסו לוועידה שנועדה להילחם באנטישמיות המתרחבת | הנוכחים נחשפו לממדי התופעה והתחייבו להילחם בכל הכוח

מאות התכנסו לוועידת המאבק באנטישמיות: "משהו שקיים אלפי שנים לא יימחק בשנתיים"
מפגינים אנטישמיים בברלין צילום: צילום מסך

יותר מ-100 נציגים התאספו בשבוע שעבר בדורטמונד שבגרמניה לוועידה שנועדה להילחם באנטישמיות. הם מגיעים מ-60 מדינות שונות כאשר ביניהם ישנם לא מעט ראשי ערים שמתקשים להתמודד עם התופעה שצוברת תאוצה מאז ה-7 באוקטובר. התנועה למאבק באנטישמיות ארגנה את הוועידה במהלכה אמר סגן ראש עיריית מאלמו שנחשבת למעוז של אנטישמיות, רוקו קורסאר, כי "ב־15 השנים האחרונות באמת היו הרבה דיווחים עלינו, ובצדק, בקשר לאנטישמיות.

אבל היום אנחנו נלחמים נגד האנטישמיות בבתי הספר ובמרחב הציבורי, ומשלבים ידיים עם היהודים במאבק. יש פה בעיה שבדית, זה לא קורה רק במאלמו. אני אלחם בבעיה בכל דרך דמוקרטית. אם קבוצה אחת בעיר לא מרגישה בטוחה, זה אומר שנכשלנו. אבל צריך לזכור: משהו שקיים אלפי שנים לא יימחק בשנתיים"

סגנית ראש עיריית פריז, מארי כריסטין למרדלי, אמרה כי "בצרפת יש משבר גדול. יש אנטישמיות ברחובות ואנטישמיות שמוחבאת באליטה ובאקדמיה. אנחנו מתחילים בהרבה תוכניות כדי להילחם בזה. יש בצרפת בעיה עמוקה מאוד: מי שאלימים הם דווקא אלה שלא מגדירים את עצמם כצרפתים כזהות ראשונה. אבל דווקא את היהודים, שמגדירים את עצמם קודם כול כצרפתים, רודפים. זו נוירוזה. אנחנו גם מודעים לזה שהאנטישמיות, כמו הקנרית במכרות הפחם, היא סמן להידרדרות בדמוקרטיה שלנו".

מוקדם יותר היום (ראשון) הרב צבי עמר, נשיא הקהילות היהודיות בדרום צרפת אמר בראיון שהעניק לתחנת הרדיו 'קול ברמה' כי "יש הרבה אירועי אנטישמיות בצרפת בתקופה האחרונה, בחודשיים האחרונים יש עליה של 500 אחוזים במספר פתיחת תיקי עליה לישראל. אני בעד עליה לישראל מתוך שמחה ולא מתוך פחד".

אנטישמיות תקיפה אנטישמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד