י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
הסיוע ההומניטרי נמשך

חילוקי הדעות בקבינט סביב שחרור החטופים

השר גדי איזנקוט הציע בקבינט המלחמה לגבי הפעימה האחרונה להתעקש על שחרור 10 חטופים גם אם לא נשים וילדים, אולם דעתו לא התקבלה. גורם מדיני אומר לאור הבקשה האמריקנית, בישראל החליטו להשאיר את הסיוע ההומניטרי שניתן לרצועה באותם היקפים שהיו בימי ההפוגה

חילוקי הדעות בקבינט סביב שחרור החטופים
גדי איזנקוט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חילוקי דעות בקבינט המלחמה. לפי דיווח של מוריה אסרף וולברג ב'חדשות 13', השר גדי אייזנקוט הציע בקבינט המלחמה - לעבור לשחרור קטגוריות אחרות בהם גברים, "להציל את מי שאפשר".

הדיון התקיים בלילה שבין רביעי לחמישי, ערב לפני הפעימה האחרונה של שחרור החטופים, כאשר הרשימה שהגיעה לידי ישראל לא עמדה בקריטריונים. אייזנקוט טען שישראל צריכה להתעקש על שחרור של 10 חטופים גם אם לא כולם נשים/ילדים.

עמדתו כידוע לא התקבלה, בפעימה למחרת שוחררו 8 ישראלים בהם 7 נשים ונער אחד.

בתוך כך, ירון אברהם מצטט הערב ב'חדשות 12', גורם מדיני שאומר: "לא התעלמנו מההערות האמריקניות, והן יבואו לידי ביטוי בדרך הלחימה כבר בימים הקרובים".

לאור הבקשה האמריקנית, בישראל החליטו להשאיר את הסיוע ההומניטרי שניתן לרצועה באותם היקפים שהיו בימי ההפוגה. מעבר לכך, בימים אלה מתקיימים דיונים, גם לבקשת האמריקנים, על הגדלה משמעותית של היקף הסיוע לרצועה, גם מבחינת דלקים וגז.

גם בשיחה האחרונה של נתניהו וביידן וגם בשיחות שקיים כאן בלינקן, הוצב לישראל שוב תנאי מאוד ברור להמשך: כדי לקבל את התמיכה האמריקנית להמשך השגת מטרות המלחמה, ישראל צריכה להוכיח שכל התכניות שלה מתחשבות באוכלוסייה האזרחית.

 

גדי איזנקוט שחרור חטופים מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית הקבינט המדיני בטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד