י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
האיומים לא נלקחו ברצינות

המודיעין האמריקאי לא היה מודע לתוכנית של חמאס לתקוף את ישראל

קהילת המודיעין האמריקאית לא הייתה מודעת לתוכנית של חמאס לתקוף את ישראל. כך אמר הלילה ג'ון קירבי דובר המועצה לביטחון לאומי. דבריו מגיעים לאחר שה'ניו יורק טיימס' דיווח כי גורמי מודיעין ישראלים השיגו את התוכניות של חמאס לפני יותר משנה

המודיעין האמריקאי לא היה מודע לתוכנית של חמאס לתקוף את ישראל
מחבלי חמאס בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

קהילת המודיעין האמריקאית לא הייתה מודעת לתוכנית של חמאס לתקוף את ישראל, כך אמר דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי הלילה, לאחר שה'ניו יורק טיימס' דיווח בשבוע שעבר כי גורמי מודיעין ישראלים השיגו את התוכניות לפני כשנה.

"קהילת המודיעין ציינה שלא הייתה להם גישה למסמך הזה", אמר קירבי לרשת NBC בתכנית "פגוש את העיתונות". אתר 'פוליטיקו' דיווח ביום שישי האחרון כי אין אינדיקציה שישראל שיתפה את תוכנית המתקפה עם ארצות הברית.

גורמים רשמיים אמרו ל"ניו יורק טיימס" שאם הצבא הישראלי היה לוקח את המסמך בן 40 העמודים ברצינות רבה יותר, הם היו יכולים למנוע את ההתקפות שגרמו ליותר מ-1,200 ישראלים להירצח והובילו את ישראל לפתוח בפלישה חסרת תקדים לעזה. לפי הדיווח, הנהגת ישראל התעלמה מסימני האזהרה, וראתה באזהרות המודיעין משהו מעבר ליכולות של חמאס לבצע.

"אינטליגנציה היא פסיפס ולפעמים מעצבים דברים ביחד ומקבלים תמונה די טובה, ופעמים אחרות חסר חלקים מהפאזל", הוסיף קירבי, כשנשאל אם ארה"ב הייתה צריכה להיות מודעת לתוכניות התקיפה.

ארה"ב מקיימת זמן רב מערכת יחסים לשיתוף מודיעין עם המוסד, שהקים בעבר מבצע חזק לאיסוף נתונים על חמאס בעזה, כך דיווח 'פוליטיקו'. אבל הכישלון במתן פרטים על התוכנית הוביל כמה מחוקקים בקונגרס להטיל ספק בהסתמכות האמריקנית על ישראל לצורך מודיעין על חמאס.

ביום ראשון, קירבי סירב לומר אם הפיגוע ב-7 באוקטובר מייצג כישלון של פעולות המודיעין של ישראל, ואמר שיהיו "זמן ומקום" עבור ישראל לחקור מה השתבש.

ארה"ב עזה מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד