כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
השליך את ארנקו

הירי ביובל קסטלמן: הגרסה הראשונית של החייל היורה

לצד חקירתו הראשונית של החייל שירה ביובל קסטלמן והוביל למותו, מפרסם כתב 'חדשות 13' יוסי אלי עדות חדשה של לוחם מג"ב שזיהה ראשון ומשחזר: "צעקתי חדל אש, הבחור זרק את הארנק מטר וחצי שני מטר פתחתי את הארנק ואמרתי: וואו: ישראלי", אבל זה כבר היה מאוחר מדי

הירי ביובל קסטלמן: הגרסה הראשונית של החייל היורה
יובל קסטלמן מצביע על ארנקו צילום: מתוך חשבון X של יוסי אלי

אסון הירי בעורך הדין יובל דורון קסטלמן ז"ל בזירת הפיגוע בירושלים. החייל בשירות המילואים החשוד שירה בו למוות לאחר שנטרל בהצלחה את שני המחבלים, נחקר אתמול (ראשון) באזהרה במשטרה הצבאית (מצ"ח).

העיתונאי יוסי אלי מדווח ב'חדשות 13' כי בגרסתו הראשונית אמר החייל לחוקרים: "ראיתי שהוא מזיז את היד, חשבתי שכדי להוציא נשק - אז התחלתי לירות. לא שמעתי חייל אחר צועק לעברי 'חדל אש' - לכן יריתי שוב". אולם במשטרה מפקפקים בגרסה היות שבתיעוד חדש שפורסם, ניתן לראות את קסלטמן מתחנן על חייו.

החייל הנוסף בשירות סדיר שנראה בתיעוד, סיפר בחקירתו כי צעק לחברו שיפסיק לירות. לפי עדותו קסטלמן נורה תחילה בלסת ולכן לא יכל לצעוק יותר שהוא יהודי - ולא מחבל, כפי שהחשיבו אותו. בנוסף הוא השליך את ארנקו כדי שהחיילים יוכלו להציץ בתעודת הזהות שלו ולגלות שהוא אכן יהודי, אולם אחד מהם ירה בו בכל זאת והוביל למותו כעבור שעות בבית החולים שערי צדק לשם הובהל במצב אנוש.

יובל ז"ל לפני שני החיילים שניה לפני שנורה. (מתוך תיעוד שפורסם ברשת. שימוש לפי סעיף 27א)

כמו כן הביא יוסי אלי ב'חדשות 13', עדות לוחם משמר הגבול שזיהה ראשון שקסטלמן מצביע על הארנק שלו בנשימתו האחרונה (כפי שרואים בתמונה), מצביע שיראו שהוא יהודי, אך לשווא, דקות לאחר מכן הוא מתעלם. הלוחם מתאר בפני יוסי אלי: "צעקתי חדל אש, הבחור זרק את הארנק מטר וחצי שני מטר פתחתי את הארנק ואמרתי: וואו: ישראלי".

יובל ז"ל מצביע על הארנק. (מתוך חשבון ה-X של יוסי אלי)

ביום שישי למחרת התקרית המצערת הודיעו בצה"ל כי אין בכוונתם להתערב, אולם בעקבות לחץ ציבורי ותקשורתי, נענה צה"ל לקחת חלק בחקירה. שני החיילים שהשתתפו בירי זומנו לחקירה במצ"ח. הנשקים שלהם נלקחו לבדיקה בליסטית ונשקלים נגדם גם צעדים פיקודיים נגדם.

עוד דווח ב'חדשות 13' כי בצה"ל חוששים מתקריות ירי דו-צדדי ברחובות בשל ריבוי הנשקים שחולקו בשבועות האחרונים והמתיחות הביטחונית תוך כדי המלחמה. הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי חידד בפני מפקדים: "חיילים לא יורים במי שמרים ידיים" וזאת בעקבות התקרית המצערת.

פיגוע ירי ירושלים חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד