כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בניגוד לצו

מקומם: מחבלי חמאס כלואים נפגשו עם עורכי דין

על המחבלים המשתייכים לחמאס הוצא צו מניעה כדי לבודד אותם מהעולם החיצון, אולם טיפול לקוי מצד גופי הביטחון השונים הוביל למפגש שלהם עם עורכי דין ולהעברת מידע שהם לא היו אמורים להיחשף לו בימים אלה של לחימה

מקומם: מחבלי חמאס כלואים נפגשו עם עורכי דין
כלא גלבוע צילום: משה שי, פלאש 90

חלק ממחבלי חמאס שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר נפגשו והתייעצו עם עורך דין במתקן צבאי, למרות צו המונע מהם לעשות זאת כדי לבודד אותם מהעולם החיצון. כך נחשף ב'כאן 11'.

המחדל נובע ככל הנראה מהבלגן ואי-הסדר ששררו במערכת בימים הראשונים לאחר הטבח, ומכך שהמחבלים הוחזקו וטופלו בידי גורמים שונים - משטרת ישראל, צה"ל ושב"כ.

בנוסף, מידע עדכני שהגיע למחבלים במהלך החקירות, לא היה אמור להיות ברשותם אם ההפרדה שלהם מהעולם החיצון הייתה הרמטית דיו.

מחבל נוח'בה מובל לתאו. צילום: שב"ס.

לפני כשבועיים נחשף בתוכנית 'זמן אמת' המשודרת ב'כאן 11' כי בבתי הכלא החוק אחיד לכלל האסירים, וכך גם לעצורי ה-7 באוקטובר: "הם מקבלים שלוש ארוחות ביום, מקלחת ביום והתאווררות כפי שההוראות מחייבות אותנו, אבל לא שום דבר נוסף מעבר לזה", כך סיפר בראיון לתוכנית מפקד מחוז דרום גונדר יחזקאל מרקוביץ'.

"אין מה לעשות", הוסיף סג"ד לואיס הירשברג, ראש ענף מבצעים: "אנחנו גוף ממלכתי ואנחנו חייבים לעשות את הניתוק הרגשי הזה. בסוף כשנגיע הביתה אפשר לחשוב, אבל בעבודה אתה לא יכול להרשות לעצמך לגלוש למחשבות, אתה חייב להיות מקצועי".

חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד