כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הותקף גם מהקואליציה

סמוטריץ' טען כי הכספים לא עוכבו; חברי הוועדה: "אתה משקר"

הדברים נאמרו במהלך דיון שנערך בוועדת הכספים על התקציב המעודכן לשנת 2023 | ראש אגף התקציבים באוצר: "שמעתי הרבה זלזול בכספי המדינה"

סמוטריץ' טען כי הכספים לא עוכבו; חברי הוועדה: "אתה משקר"
הצבעה בוועדת הכספים צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

דיון סוער נערך הבוקר (שני) בוועדת הכספים של הכנסת בנושא עדכון התקציב לאור ההתפתחויות הביטחוניות כך שיתאים למצב הנוכחי. השר סמוטריץ' אמר בדיון כי הוא מבקש מהח"כים להצביע בעד עדכון התקציב: "אפשר להתווכח על מרכיבים מסוימים העדכון התקציב, אוהבים לא אוהבים, קואליציה אופוזיציה, אבל הזמן הוא פקטור משמעותי. כי יש צרכים. אנחנו צריכים את התקציב הזה כדי לשלם למלונות למפונים".

חברי הכנסת ולדימיר בליאק מיש עתיד וגלעד קריב מהעבודה ממפלגות האופוזיציה תקפו את השר סמוטריץ' על כך שהכספים למלונות בהן שוכנו מפונים התעכבו זמן רב. גם חברת הכנסת אורית פרקש - הכהן מהמחנה הממלכתי ששייכת לקואליציה, התפרצה על שר האוצר ובעקבות כך הורה יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, להוציא אותה מהדיון.

שר האוצר ענה להם "אני חושב שמי שצופים בדיון מתביישים בנו, הדמגוגיה חוגגת". הח"כית מיכל שיר מיש עתיד צעקה על השר בהאשמות על שימוש ציני במונח אחדות. לאחר מכן היא גם וח"כ קריב הוצאו מהדיון. עוד טען סמוטריץ' כי למרות ההאשמות, עד כה לא עוכב אף לא שקל אחד עבור המלונות. 

ראש אגף התקציבים באוצר, יוגב גרדוס, אמר בדיון "שמעתי הרבה זלזול בכספי המדינה אנחנו בתקופה דרמטית, זה לא דומה למשבר הקורונה. יכול להיות שאנחנו טועים ויהיה יותר טוב, יכול להיות שיהיה יותר רע. להחלטות שאתם הממשלה והח"כים מקבלים יהיו השלכות דרמטיות. בלי לזלזל באף שקל מכספי הציבור, המספרים של 2023 הם זניחים לעומת מה שמגיע ב-2024".

 

 

משה גפני בצלאל סמוטריץ' הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד