כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
המתקפה הרוסית

אוקראינה מאשימה את רוסיה בפשעי מלחמה לאחר הוצאה להורג של שבויים

אוקראינה פתחה בחקירה של 'הוצאה להורג' של שני חיילים לא חמושים על ידי כוחות רוסים בזמן | זאת ברקע התקפות בלתי פוסקות מצד רוסיה

אוקראינה מאשימה את רוסיה בפשעי מלחמה לאחר הוצאה להורג של שבויים
כוחות צבא אוקראינה צילום: @ServiceSsu

אוקראינה פתחה בחקירה של מה שהיא קוראת "הוצאה להורג" של חיילים לא חמושים על ידי כוחות רוסיים, זאת למרות שהחיילים מאותתים על כוונתם להיכנע. קייב האשימה אמש (ראשון) את רוסיה בביצוע "פשע מלחמה" לאחר שבסרטון קצר שפורסם ב"טלגרם" ביום שבת נראו שני הגברים יוצאים ממקלט, אחד עם ידיו מעל ראשו, לפני שהם שוכבים על הארץ מול קבוצה אחרת של חיילים.

"הסרטון מראה כיצד קבוצת אנשים במדים רוסים יורה מטווח קצר בשני משרתים לא חמושים במדי הכוחות המזוינים של אוקראינה שנכנעו כשבויים", נכתב במשרד התובע הציבורי באזור דונייצק שבמזרח אוקראינה. "החוקרים והתובעים פתחו בחקירה. הרג של שבויי מלחמה הוא הפרה בוטה של ​​אמנות ז'נבה ומסווג כפשע בינלאומי חמור", אמרו בפרקליטות על הסרטון, שאומת על ידי סוכנות הידיעות AFP.

משרד התובע הציבורי במחוז דונייצק שבמזרח אוקראינה מסרה כי על פי "נתונים ראשוניים", התמונות צולמו ליד הכפר סטפוב, קרוב לאבדייבקה, עיירה במזרח המדינה בה מתקיימים קרבות. מרכז התקשורת האסטרטגי של הצבא האוקראיני אמר ביום שבת שברשותו "מידע מאושר" לפיו הסרטון מראה את "הוצאה להורג" על ידי כוחות רוסים של "חיילים חמושים".

מנגד, המתקפה הכושלת של מוסקבה באוקראינה, שאבדייבקה הוא היעד העיקרי שלה, מביאה לזרם קבוע של שבויי מלחמה רוסים. לעתים קרובות השבויים אומרים שהם הלכו לאיבוד והגיעו בטעות לאוקראינים, מאחר וכניעה מרצון היא פשע ברוסיה.

רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד