י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
מסר חריף

משפחות החטופות זועקות: "אין זמן, אין אוכל ואין אוויר במנהרות החמאס בעזה"

לאחר התעלמות של 3 ימים, משפחות החטופים במסר חריף לקבינט המלחמה: "חברי הקבינט מתעלמים מאיתנו ומשפילים אותנו. לא נתחנן אליכם. אם אין לכם זמן להיפגש איתנו, נמצא נציג אחר ממנהיגי העולם שייצג אותנו במשא ומתן לשחרור החטופים מעזה"

משפחות החטופות זועקות: "אין זמן, אין אוכל ואין אוויר במנהרות החמאס בעזה"
מתפללים בכותל לשחרור החטופים צילום: דני אזולאי

לאחר שקבינט המלחמה התעלם ממשפחות החטופים בשלושת הימים האחרונים ודחה את הפגישה איתם, משפחות החטופים ערכו הבוקר (ב') מסיבת עיתונאים דחופה והעבירו מסר חריף לקבינט המלחמה: "אם אין לכם זמן בשביל לעדכן אותנו כיצד אתם מתכוונים להחזיר את בני המשפחה שלנו מהשבי, אז אולי אנחנו צריכים למצוא לנו נציג אחר ממנהיגי העולם". עד כה לא התקבלה פנייה למטה המשפחות לתיאום הפגישה.

המשפחות הוסיפו: "קיבלנו בהבנה את חידוש המלחמה כתוצאה מהפרת הסכם הפעימות ע"י חמאס. לא נתחנן אליכם יותר. אנחנו נשב החל מ-20:00 בערב בשער בגין, עם מייחמים וכירבוליות ונמתין עד שתמצאו זמן למשפחות החטופים".

דניאל ליפשיץ, נכדם של יוכבד ליפשיץ ששבה מהשבי ועודד ליפשיץ שעוד מוחזק בעזה: "אנחנו קוראים לקבינט המלחמה לחזור באופן מיידי לשולחן המשא ומתן. הבטחתם לנו שתחזירו את החטופים שלנו בכל מחיר. השעון שלהם נגמר. אנחנו מאבדים אותם. אין זמן, אין אוכל ואין אוויר במנהרות החמאס בעזה. שמענו את הזוועות מהשבים והמצב של אלו שהיו שמה. לסבא שלי אין זמן. אין לו תרופות ואין לו יותר תחושת זמן. הם חושבים ששכחו אותם שם. אנחנו קוראים לקבינט המלחמה לא לשכוח אותם. אם אין לכם עניין לייצג אותנו, נפנה לאחד ממנהיגי העולם שיסכים לייצג אותם. אנחנו לא נרד על הברכיים ולא נתחנן לנתניהו, גנץ, אייזנקוט, דרמר וגלנט. נשב סביב הקריה ולא נזוז לשום מקום עד שתדברו איתנו".

חיים יצחק אור, אח של אבינתן אור שנחטף מהמסיבה ברעים: "אחי חטוף בעזה כבר קרוב ל-60 יום. אנחנו מגיעים לפה היום אחרי ששמענו את העדויות של השבים שהיו במנהרות של עזה בידי החמאס. קבינט המלחמה התחייב להיפגש איתנו בצורה קבועה כבר לפני שבועיים וחצי וזה עדיין לא קרה. ישבנו בשקט ולא הפרענו והטרדנו, עד שכבר לא יכולנו. אנחנו לא רוצים להתערב בניהול טקטי או אסרטגי של מלחמה, אבל אנחנו רוצים תשובות".

יעל אדר, אמו של תמיר אדר שנחטף מביתו בניר עוז: "תמיר הוא בן 38 נשוי ואבא לשני ילדים קטנים. הוא אזרח אוהב ישראל, כפי שחינכו אותו. הוא נחטף יחד עם סבתא שלו יפה אדר שחזרה. יפה מספרת לנו דהיא חזרה חצי בנאדם ושהיא לא תהיה שקטה עד שכולם יחזרו, כי היא יודעת מה קורה שם. הילדים של תמיר שואלים מדי יום מתי אבא חוזר? ואני שואלת מתי הקבינט יסכים להיפגש איתנו? אנחנו לא נטל על אף אחד. אנחנו חינכנו את הילדים שלנו לאהבת הארץ ולתרומה והם הופקרו ב-7 לאוקטובר. הקבינט צריך להסתכל לנו בעיניים ולומר לנו מה הם הולכים לעשות. השבים מספרים על זוועות. על הזנחה בריאותית ותזונתית. אריה זלמנוביץ נפטר בשבי, כי לא היו לו תרופות ואוכל. כל מה שאנחנו מבקשים שהקבינט ייפגש איתנו היום".

דני מירן, אבא של עומרי מירן שנחטף מביתו מנחל עוז לעיני אשתו ושתי בנותיו: "אני דורש שייקבעו ימים קבועים בשבוע שבהם אנחנו ניפגש עם קבינט המלחמה. לא ייתכן שנתחנן, נתרפס ונשפיל את עצמנו, על מנת לקבל פגישה עם קבינט המלחמה. זה לא ממשל תקין. הפגישות האלו צריכות להיות קבועות וללא בקשה נוספת".

שלי שם טוב, אמא של עומר שם טוב שנחטף מהמסיבה ברעים, פנתה באופן אישי לראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט וחבר קבינט המלחמה גנץ ואמרה: "הילדים שלכם בטווח הגילאים של עומר שלי. האם אתם הייתם מחכים 59 ימים עד שהייתם מחזירים אותם הביתה? תסתכלו לנו בעיניים. איפה אתם?".

שחרור חטופים הקבינט המדיני בטחוני חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד