כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
יומיים לפני הטבח

מחדל? 100 חיילי קומנדו הוסטו מעוטף עזה - לחווארה

שתי פלוגות של חיילי חטיבת הקומנדו הוסטו מאוגדת עזה לגזרה ביהודה ושומרון יומיים לפני מתקפת פתע של חמאס | דובר צה"ל מאשר זאת וציין כי הסיבה תיבחן

מחדל? 100 חיילי קומנדו הוסטו מעוטף עזה - לחווארה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: Wagdi Ashtiyeh /Flash90

יומיים לפני מתקפת הפתע והטבח של חמאס, שתי פלוגות מחטיבת הקומנדו שתגברו בתקופת החגים את אוגדת עזה במסגרת עתודה מטכ"לית הוקפצו מהגזרה בעוטף לגזרת חווארה. כך מדווח רועי שרון ב'כאן 11' ומסביר כי משמעות הדבר היא שיותר מ-100 לוחמים הוסטו בפועל מגזרת אוגדת עזה לחטיבה המרחבית שומרון. החלטות מסוג זה על הסטת כוחות מתקבלות באגף המבצעים. 

החלטת אגף המודיעין להסיט את הכוחות התבצעה כשברקע היו מי שהתריעו על סכנה בגזרת עזה לפני אירועי 7 באוקטובר. לפני כשבוע וחצי פורסם בכאן 11 שנגדת מיחידה 8200 דיווחה לפני כמה חודשים על אימון חריג של חמאס, שתרגל פשיטה על ישראל.

החיילת סיפרה על המשתתפים בתרגיל, בהם מפקדים ולוחמים, ועל השתתפות של כוחות רכובים. לדבריה, בתרגיל התאמנו בין השאר על הפלת כלי טיס, השתלטות על יישוב ישראלי, כולל הרג של חיילים, הנפת דגל וגם תקיפה של מבנה ציבור.

הנגדת תיארה בהתכתבות פנימית את סדר הגודל של התרגיל החשוד: "בהערכה גסה השתתפו בו קרוב ל-200 לוחמים ממערכים שונים, ומול קהל צופים בכיר מאוד". בכירי הקצינים שלקחו חלק בהתכתבות היו בדרגת סגן אלוף, וכל המשתתפים בה היו מיחידת 8200 ומאוגדת עזה. לא ידוע אם המידע המדובר הועבר ליחידות אחרות, לקצינים בכירים יותר או אל הדרג המדיני.

דובר צה"ל דניאל הגרי התייחס הערב לדיווח בהצהרתו היומית לתקשורת ואישר כי 100 חיילי קומנדו הועברו ליהודה ושומרון בימים שלפני המלחמה: "אכן הועברו כוחות - הסיבה והאם זה היה נכון יבחן בהמשך", ציין הגרי.

חמאס עזה חווארה מלחמת חרבות ברזל יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד