ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
דורשים פעולה מיידית

המשפחות לצלב האדום: "החטופים סובלים ממחלות, מפציעות ומהזנחה פושעת'"

לקראת ביקורה בישראל, משפחות החטופים והמשוחררים משבי חמאס בעזה יצאו בפנייה דחופה לנשיאת הצלב האדום: "החטופים סובלים ממחלות, מפציעות ומהזנחה פושעת. כל יום שעובר עלול להיות יומם האחרון. היפגשי מייד עם אלו שחוו את התופת בשבי חמאס. תפעלי למען כניסה מיידית של הצלב האדום אל החטופים בעזה"

המשפחות לצלב האדום: "החטופים סובלים ממחלות, מפציעות ומהזנחה פושעת'"
חלק מחטופי עזה צילום: באדיבות המצלם

102 משפחות חטופים ועוד שמונה חטופים ששוחררו מידי ארגון הטרור חמאס, יצאו היום בפנייה דחופה לארגון הצלב האדום לסייע רפואית לחטופים המוחזקים עדיין ברצועה, להביא מהם אות חיים ולהביא לשחרורם המיידי. כמו כן ביקשו להיפגש מיידית עם נשיאת הארגון המבקרת כעת בעזה, מיריאנה ספולאריץ׳.

"ב-59 הימים האחרונים, החטופים סובלים מתנאים קשים בשבי חמאס, כולל היעדר טיפול רפואי הולם למחלות ולפציעות תוך הזנחה פושעת, מחסור חמור במזון ותנאי מחיה המזיקים לבריאות", כתבו המשוחררים ומשפחות החטופים במכתב לצלב האדום. "חלקם עוברים התעללות פסיכולוגית ופיזית תוך ניצול הניתוק מהעולם החיצון. כל יום שעובר עלול להיות יומם האחרון והסבל שהם עוברים הוא לא אנושי".

שמונת המשוחררים ו-102 בני המשפחות קראו לארגון לפעול מיידית לסייע רפואית לחטופים שסובלים מבעיות רפואיות שמסכנות את חייהם בשבי חמאס. "רבים מהחטופים זקוקים לטיפול רפואי מיידי. אנו מפצירים בצלב האדום לפעול על מנת להעניק לחטופים גישה מיידית לטיפול רפואי הכרחי, כולל מתן של תרופות מצילות חיים. חלק מהשבות הגיעו על סף מוות עקב הזנחת טיפול רפואי ו/או עם סיבוכים ונכות עקב פציעות ומחלות שלא טופלו כראוי", סיפרו.

"מעדויות החטופים המשוחררים שקיבלנו, ניכר שהזמן הוא קריטי, ויש צורך בפעולה דחופה. ראוי ללמוד את לקחי העבר. יש כאן הזדמנות היסטורית לפעול ולא לשתוק", סיכמו המשוחררים והמשפחות במכתבם לצלב האדום.

חטופים מלחמה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד