א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
אלו התנאים

הרעיון שמתגבש מאחורי הקלעים לשחרור חטופים נוספים

ישראל תסכים לימי הפוגה נוספים - בכפוף למספר החטופים שישוחררו - וישראל תשחרר באותו מפתח שנקבע מצידה אסירים חולים וזקנים, אם כי ברור שהמשמעות של הדבר הזה הוא גם שחרור רוצחים | כל הפרטים

הרעיון שמתגבש מאחורי הקלעים לשחרור חטופים נוספים
מסוק צבאי נוחת בשיבא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרעיון שמתגבש מאחורי הקלעים לשחרור חטופים נוספים הוא הגמשה והרחבה של הקטגוריה ההומניטרית. כך מדווח ירון אברהם ב'חדשות 12'.

ביממות האחרונות מתגבש רעיון מאחורי הקלעים שהמטרה שלו היא להצליח בכל זאת להחזיר עוד חטופים במסגרת המשא ומתן מול חמאס - בתיווך קטאר ומצרים. ואלה הפרטים שמתפרסמים ב'חדשות 12' מפי שלושה מקורות שונים - מדיניים וצבאיים.

לפי הרעיון הזה, הקטגוריה ההומניטרית שבמסגרתה הוחזרו נשים וילדים לישראל תורחב ותוגמש עוד, ואלה ייכנסו חטופים חולים, פצועים וכאלה שזקוקים לטיפול רפואי וזקנים שזקוקים לתרופות.

בתמורה, ישראל תסכים לימי הפוגה נוספים - בכפוף למספר החטופים שישוחררו - וישראל תשחרר באותו מפתח שנקבע מצידה אסירים חולים וזקנים, אם כי ברור שהמשמעות של הדבר הזה הוא גם שחרור רוצחים, מה שלא קרה עד כה.

גורם ביטחוני בכיר שעוסק במשא ומתן מאשר את הידיעה אבל אומר: "הרעיון קיים והחל להתגלגל בחדרים הסגורים אבל לא עלה על שולחן המו"מ. עכשיו ההחלטה - אש". יצוין כי הידיעה אושרה על ידי הצנזורה הצבאית.

שחרור חטופים שחרור מחבלים חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד