כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חימוש כללי

לאחר שתחנת המשטרה בשדרות נפלה - אלו הלקחים שהופקו

המחבלים התכוונו גם להשתלט על תחנת המשטרה שבעיר אופקים |  כחלק מהלקחים הוחלט לצייד את תחנות המשטרה בארץ במקלעים, נגב ומאג

לאחר שתחנת המשטרה בשדרות נפלה - אלו הלקחים שהופקו
הריסת תחנת המשטרה צילום: רשתות חברתיות

כלקח מהשתלטות המחבלים על תחנת משטרת שדרות במהלך המתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר והעובדה לפיה התברר כי חמאס התכוון להשתלט גם על תחנת משטרת אופקים, הוחלט לצייד את כל תחנות המשטרה בארץ במקלעים הנגב ומאג, כך פרסם הערב העיתונאי משה שטיינמץ ב'כאן חדשות'. בנוסף לכך, גם יחידות לוחמות במג"ב ויחידות היס"מ יקבלו מקלעים.

כזכור, במהלך המתקפה הרצחנית פשטו המחבלים על תחנת המשטרה בשדרות ורק אחרי שעות ארוכות של קרב יריות וניסיונות הדיברות, כוחות משטרת המחוז הדרומי ולוחמי הימ"מ השיגו שליטה מלאה על התחנה וכוחותינו ניטרלו כ-10 מחבלים חמושים בתחנה כחלק מהקרב על התחנה, מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן הנחה לבצע "סיר לחץ" - ירי חי בכלל האמצעים - על התחנה שבה התבצרו מחבלים תוך שהם מסכנים את כוחותינו.

חמישה ימים לאחר הקרב נחנכה בעיר תחנת משטרה חדשה במקום זו שהוחרבה. במהלך הטקס ראש העיר שדרות, אלון דוידי, הודה לשוטרים על המלחמה מול המחבלים, ואמר כי "הקרב על התחנה וזה שהמחבלים נלחמו שם מול השוטרים - הציל את חייהם של מאות תושבי העיר. ראינו את המחבלים שהלכו על הציר השני, שם לא היה להם במי להילחם, וראינו בכמה אנשים הם טבחו".

מלחמת חרבות ברזל תחנת משטרה שדרות משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד