י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"זה נראה לנו לא צודק"

הוארך מעצרו של הלוחם היורה ביובל קסטלמן

התביעה הצבאית דרשה להאריך את מעצרו ביומיים, אולם סגן נשיא בית הדין הצבאי סבר שאין חשש משיבוש או מסוכנות מצידו של הלוחם אביעד פריג'ה והאריך את מעצרו ביממה אחת | במשפחת הקורבן מאוכזבים מהחשדות המיוחסים לפריג'ה: "כאב לשמוע שהדבר הזה הולך לצאת באיזשהי עבירה שהיא לא מה שקרה שם"

הוארך מעצרו של הלוחם היורה ביובל קסטלמן
הלוחם אביעד פריג'ה צילום: מתוך החשבון של יוסי אלי

בית הדין הצבאי האריך הלילה (שלישי) ביממה את מעצרו של סמ"ר במיל' אביעד פריג'ה, שירה ביובל דורון קסטלמן ז"ל הגיבור שחיסל את שני המחבלים בכניסה לירושלים והוביל למותו כעבור שעות מפציעותיו האנושות.

התביעה הצבאית דרשה בדיון להאריך את מעצרו ביומיים, אולם הדרישה נדחתה כאמור ומעצרו הוארך ביממה בלבד עד להערב בשעה 20:00 היות ואין חשש לדעת השופט הצבאי - סגן נשיא בית הדין משיבוש או ממסוכנות מצדו של הלוחם אביעד פריג'ה.

בדיון התגלה כי חלף זמן בין הירי הראשון שביצע לעבר קסטלמן לבין המשך הירי וגם אם קסטלמן היה מתברר כמחבל - לא הייתה הצדקה לירי כי לא נשקפה ממנו סכנה. סעיף החשד המרכזי נגדו הוא המתה בקלות דעת והתנהגות שאינה הולמת. יצוין כי גם קרובי משפחתו של קסטלמן הגיעו לדיון.

אביעד עם רובה ואקדח בזירת הפיגוע. (מתוך ה-X של יוסי אלי)

סמ"ר במילואים פריג'ה, נעצר בלילה שבין ראשון לשני לאחר שנחקר באזהרה במצ"ח. מתחקיר ראשוני שבוצע עלה כי פריג'ה ירה בקסטלמן כמה קליעים, הוא העיד בזירת הפיגוע: "זיהיתי את האזרח כמחבל שלישי ולכן יריתי לעברו".

בצה"ל אמרו שיובל פעל בגבורה ונהרג בצורה מחרידה. בצבא הבהירו - "כנורמה, חיילי צה"ל לא יורים על מי שמרים ידיים". הלוחם במילואים שירה בקסטלמן בזירת הפיגוע ולוחם בסדיר שהיה מעורב בתקרית נחקרו, וכלי הנשק שלהם נלקחו לבדיקה. בצה"ל אמרו שבהמשך יוחלט על עתידם.

בתוך כך, אביעד שירה ביובל טען שהוא נטרל את המחבלים, אולם תיעוד שפרסם העיתונאי יוסי אלי מ'חדשות 13', חושף את העובדות: הוא נראה יוצא מהמסתור אחרי ששני המחבלים כבר שכובים על הרצפה כפי שאפשר לראות בתיעוד, הוא הולך לכיוונו של יובל שבשלב זה כבר מרים ידיים, מתחנן לחייו.

שקד, אחיו של יובל קסטלמן, אמר לאחר הדיון בבית הדין הצבאי: "כאב לשמוע שהדבר הזה הולך לצאת באיזשהי עבירה שהיא לא מה שקרה שם. זה נראה לנו לא צודק. בתור מישהו שקם מתוך השבעה ונסע לבית דין והיה פה שעות במקום להיות עם המשפחה שלו, אז אני יוצא בתחושה שהמערכת לא איתנו בסיפור הזה ולא מבינה מה קורה וזאת תחושה מאוד קשה".

 

הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד