כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אשתו ניתקה את השיחה

שגריר ארה"ב לשעבר נעצר: חשד ששימש סוכן של קובה

שגריר ארה"ב לשעבר נעצר בפלורידה, הוא מואשם כי שימש סוכן של קובה. משרד המשפטים מאשים את השגריר לשעבר בפעילות לקידום האינטרסים של ממשלת קובה. משרד המשפטים סירב להגיב. אשתו ניתקה את השיחה כאשר עיתונאי פנה אליה לתגובה

שגריר ארה"ב לשעבר נעצר: חשד ששימש סוכן של קובה
אילוסטרציה צילום: unsplash

דיפלומט אמריקאי לשעבר, ששימש כשגריר ארה"ב בבוליביה, נעצר בחקירה של ה-FBI, הוא הואשם כי שימש כסוכן חשאי של ממשלת קובה, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

מנואל רוצ'ה, בן 73, נעצר במיאמי ביום שישי האחרון בשל תלונה פלילית. פרטים נוספים על מעצרו והסיבות לכך צפויים להתפרסם בהמשך, כך אמרו שני פקידים ששוחחו עם AP.

אחד הפקידים אמר כי משרד המשפטים מאשים את רוצ'ה בפעילות לקידום האינטרסים של ממשלת קובה. החוק הפדרלי מחייב אנשים המקדמים הצעה פוליטית של ממשלה זרה או ישות בתוך ארה"ב להירשם במשרד המשפטים, שבשנים האחרונות הגביר את האכיפה הפלילית שלו של לובי זר בלתי חוקי.

משרד המשפטים סירב להגיב. משרד עורכי דין שבו עבד בעבר מסר שהמשרד לא מייצג אותו. אשתו ניתקה את השיחה כאשר עיתונאי מ-AP יצר קשר.

בתפקידו כשגריר בבוליביה, הוא התערב ישירות במירוץ לנשיאות ב-2002, והזהיר שבועות לפני הבחירות כי ארה"ב תפסיק לסייע למדינה הדרום אמריקאית הענייה אם היא תבחר בסוחר הסמים לשעבר אבו מוראלס.

רוצ'ה שירת גם באיטליה, הונדורס, מקסיקו והרפובליקה הדומיניקנית, ועבד כמומחה לאמריקה הלטינית עבור המועצה לביטחון לאומי.

אשתו של רוצ'ה, קרלה ויטקופ רוצ'ה, לא הגיבה כאשר עיתונאי מ-AP יצר קשר. "אני לא צריכה לדבר איתך" היא אמרה לפני שניתקה.

ארצות הברית שגרירות בוליביה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד