כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הסיוטים לא עוזבים

בת 12 ששוחררה מהשבי מתעוררת לפעמים בצרחות

ילדה בת 12, שנחטפה לעזה ושהתה בשבי במשך 50 יום, לא נותנת לאבא שלה לצאת מתחום ראייתה. חן אביגדורי אומר שהבת שלו נועם מתעוררת לפעמים בצרחות. רופאים מדווחים על טראומה קשה בקרב ילדים משוחררים

בת 12 ששוחררה מהשבי מתעוררת לפעמים בצרחות
שחרור חטופים צילום: תעמולת חמאס

אביה של נועם אביגדורי בת 12 שהוחזקה כבת ערובה בעזה במשך 50 יום אמר שלפעמים היא מתעוררת בלילה בצרחות ולא נותנת לו לצאת מעיניה.

בתו של חן אביגדורי נועם בת 12, ואשתו שרון הוחזקו יחד עם קרובי משפחה נוספים בעזה לאחר שנחטפו מהקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר.

חן אביגדורי, אמר כי אשתו שרון, 52, ונועם בת 12 חזרו הביתה "בסדר פיזית ורגשית" לאחר ששוחררו ב-25 בנובמבר, היום השני של הסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס.

אבל הוא הוסיף: "נעם, בתי בת ה-12, לא מרשה לי לצאת מהבית. רק שאלתי אותה האם אני יכול להוריד את האשפה, והיא לא מרשה לי, היא נאחזת בי מאוד. היא מתעוררת לפעמים בלילות בצרחות, אבל בדרך כלל היא במצב טוב. היא מעבדת הכל. היא צעירה מאוד חכמה ומבריקה", כך דיווח ה'גארדיאן'.

אביגדורי נאם במסיבת עיתונאים בה סיפר כי ילדים המוחזקים כבני ערובה בעזה חזרו הביתה כשהם בטראומה, תת תזונה ועם פריחות בעור וכינים.

ד"ר יעל מוזר גלזברג, רופאת ילדים בכירה המטפלת בילדים ששוחררו במרכז שניידר, אמרה כי כל בני הערובה איבדו 10-15% ממשקל גופם. לדבריה, בני ערובה סיפרו על דלילות המזון שסופק על בסיס לא סדיר. היא הוסיפה שמשפחה אחת אמרה שהם קיבלו כוס תה וביסקוויט בשעה 10:00 ואז מנת ​​אורז בשעה 17:00.

גלזברג אמרה שחלק מהילדים לא התקלחו במשך שבעה שבועות וכי תנאי ההיגיינה היו "איומים ונוראים" הותירו אותם עם פריחות בעור וכינים.

"מעולם לא ראיתי את הכמות הזו של כינים עם עקיצות על הגוף, בכל הגוף", אמרה. "בחיים שלי כרופא לא דמיינתי שאעשה טיפולי ראש בכינים לילדים, ועשיתי את זה באהבה ובכיתי, ובחמישה או שישה טיפולים, לא סיימנו עם הכינים. והיו פצעים שלא עברו חיטוי במשך ימים".

לדבריה, חמאס גם הטיל "טרור פסיכולוגי" על הילדים. "כל משפחה שדיברנו איתה עברה התעללות פסיכולוגית בצורה נוראית ונאמר להם: 'אף אחד לא דואג לכם. אף אחד לא יחפש אתכם'. לאחד החטופים הצעירים הם אמרו כל יום, או כמה פעמים ביום, 'אל תדאג, אתה תהיה פה לפחות שנה, אם תחזור בכלל'. וכשאתה לבד בתור נער בלי ההורים שלך אתה מאמין בזה".

היא הוסיפה: "הטרור הפסיכולוגי היה נורא. זה לא יהיה הוגן לומר שהם חזרו עם מצב פיזי טוב פחות או יותר".

חמאס חטופים בית חולים שניידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד