כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הנוסעים עודדו את הנהג

נהגי אוטובוסים בלונדון סרבו לעלות ילדים יהודים

המשטרה בלונדון חוקרת טענות שנהגי אוטובוס סרבו לעלות ילדים יהודים על אוטובוסים בלונדון. התקיפות האנטישמיות בלונדון גדלו ב-1,353% מאז התקפות חמאס בישראל

נהגי אוטובוסים בלונדון סרבו לעלות ילדים יהודים
אוטובוסים בלונדון צילום: Pixabay

המשטרה הבריטית חוקרת טענות כי נהגי אוטובוס בלונדון סרבו לילדים יהודים לעלות על אוטובוסים בלונדון.

בתקרית אחת, כמה תלמידי בית ספר יהודים המתינו בתחנת האוטובוס ברחוב אגרטון בסטמפורד היל, צפון לונדון, וסימנו לנהג לעצור. הנהג האט בתחילה אך לאחר מכן המשיך מבלי לעצור, נכתב בתלונה במשטרה.

על פי דיווחים בתקשורת הבריטית מספר נוסעים עודדו את מעשיו של הנהג, השמיעו הערות אנטישמיות והביעו את תודתם על כך שהאוטובוס לא עצר, כך מסרה משטרת לונדון. התקרית התרחשה בסביבות השעה 8:05 בבוקר באוטובוס קו 76 לכיוון ווטרלו, ב-26 בנובמבר.

התקרית דווחה לארגון השומרים ולמשטרה על ידי נוסע שחש "מאוים מזועזע ומפוחד", הוא היה היהודי היחיד באוטובוס באותה עת. לדבריו, הוא כועס על "שותפות של נהג האוטובוס ושל נוסעים אחרים באירוע", כך נמסר מארגון השומרים.

תקרית דומה התרחשה שלושה ימים לאחר מכן, באוטובוס קו 318, ברחוב רוונסדייל בהאקני בסביבות השעה 19:40. ילדה יהודייה בת 13 דיווחה כי האוטובוס שלה האט תחילה לנערים יהודים שהושיטו את ידיהם כדי שיעצור.

לטענתה, לאחר מכן האיץ הנהג במהירות ולא אפשר להם לעלות, מנגד גבר לא יהודי הורשה לעלות, מה שמרמז על "התנהגות מפלה של הנהג", נטען בתלונה.

חברת האוטובוסים של לונדון מסרה כי היא מתייחסת לדיווחים "ברצינות רבה", והוסיפה: "איננו סובלים כל צורה של אפליה בחברה שלנו".

הדיווחים הללו מגיעים לאחר שמשטרת המטרופולין בלונדון מסרה שהתקיפות האנטישמיות בלונדון גדלו ב-1,353% בעקבות פרוץ הסכסוך בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר.

חיים הוכהייזר, מנכ"ל ארגון שומרים, תיאר לאתר 'אינדפנדנט': "ילדים מפחדים לחזור הביתה מבית הספר או להשתמש בתחבורה ציבורית" לדבריו: "אנחנו מדברים על ילדים שמחכים בתחנות אוטובוס כדי לעלות לאוטובוסים. נהגי אוטובוס רואים את היהודי מחכה לאוטובוסים והם אומרים 'לא, אתה לא עולה' ונוסעים. זה קורה בכל מקום - בסופרמרקטים ובחנויות בגדים אומרים 'אנחנו לא משרתים אתכם יהודים'. אנחנו רואים את זה בכל רחבי לונדון, וזה לא הוגן. למה אנחנו צריכים לסבול ככה? הילדים שלנו לא יודעים מה קורה במזרח התיכון, אין להם טלוויזיות, זו לא אשמתם".

"אנחנו מקבלים כל יום שיחות טלפון למוקד שלנו 24/7, ושואלים, אם זה בטוח עבור הילדים שלי ללכת לבית הספר, ללכת לפארק, או אפילו ללכת לבית החולים?".

עוד אמר: "מעולם לא היו לנו כל כך הרבה פשעי שנאה בחודש אחד. בדרך כלל בממוצע זה שלושה בשבוע. מאז ה-7 באוקטובר דווחו 84 פשעי שנאה. אנחנו לא מדברים על כלל בריטניה, אלא רק סביב שכונת סטמפורד היל. אנחנו אורתודוכסים, אנחנו מטרה קלה, ואנחנו פגיעים. הפחד הכי גדול שלנו הוא שזה מתחיל בצעקות, אבל זה לא נגמר שם, ומישהו ייפגע".

 

אנטישמיות בריטניה מלחמת חרבות ברזל לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד