כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
קשרים עם חמאס

דו"ח אנטישמיות מטריד: 15 בתי כנסת קיבלו איומי פצצה

שכונה במזרח לונדון ביטלה את טקס החנוכה מחוץ לבניין המועצה. 15 בתי כנסת במדינת ניו יורק, בהם 7 בעיר ניו יורק, קיבלו איומי פצצה. האירועים האחרונים כנראה חלק מקמפיין שנועד להפריע לתפילות בבתי הכנסת, על-ידי פינוי המתפללים על רקע האיומים

דו"ח אנטישמיות מטריד: 15 בתי כנסת קיבלו איומי פצצה
ריסוס גרפיטי. אילוסטרציה צילום: pexels

במהלך סוף השבוע נמשכו הפגנות פרו-פלסטיניות ברחבי העולם, במסגרתן ממשיכות להישמע קריאות אנטישמיות רבות. בארה"ב, נעצרו שבעה מפגינים אשר ניסו לפרוץ מחסומים משטרתיים שנפרשו במסגרת טקס מסורתי לחג המולד הנוצרי בניו-יורק. באירוע חריג, מפגין פרו-פלסטיני הצית את עצמו מול הקונסוליה הישראלית באטלנטה.

בקנדה, עשרה מפגינים נעצרו תוך ניסיון לחסום את פסי הרכבת במונטריאול. בגרמניה, 13 מפגינים נעצרו במהלך הפגנה במרכז ברלין. בצרפת, הפגנות שנערכו בסופ"ש כללו השתתפות משמעותית של חברי מפלגת השמאל הקיצוני, תוך עידוד ה"התנגדות" מצידם. לצד זאת, בארה"ב נמשכים להישלח איומי שווא כנגד מוסדות יהודיים, במטרה לפגוע בפעילותם השוטפת.

במקביל, נמשכת הפעילות האנטישמית באוניברסיטאות במדינה, בהקשר זה פורסם שמשרד החינוך האמריקאי פתח בחקירה בחשד להתפשטות האנטישמיות באוניברסיטת הרווארד.

בגרמניה, פורסם כי במדינת נורדריין-וסטפאליה נרשם מתחילת המלחמה ממוצע של כ-7 אירועים אנטישמיים ביום, בהשוואה ל-5 אירועים בשבוע בשנה החולפת. מגמה מטרידה היא הפעילות ההולכת וגוברת כנגד גופים המקיימים קשרים כלכליים עם ישראל, במטרה למנוע מהם להמשיך בכך, וכנגד עסקים בבעלות של יהודיים וישראליים.

כמו כן פורסם שאוניברסיטת הרווארד תקיים בימים הקרובים פגישה בין מפגינים פרו-פלסטינים, אשר דרשו מהאוניברסיטה למנוע השקעות בחברות התומכות בצה"ל, לבין המנהל הפיננסי של האוניברסיטה, לצורך קיום דיון במדיניות ההשקעות של האוניברסיטה. קבוצת מוחים פרו-פלסטינים אחרת פרצה למסעדה בפילדלפיה, שהינה בבעלות של אמריקאי ממוצא ישראלי, תוך ניסיון לפגוע בפעילותו השוטפת.

בשוודיה, מאות מפגינים קראו להחרים מוצרים ועסקים מישראל, זאת בדומה לשורה רחבה של הפגנות העוסקות גם הן בהיבט זה. בדרא"פ, ועידה בינלאומית לתמיכה בפלסטינים מתכנסת בימים אלו ביוהנסבורג, בהשתתפות כ-150 נציגים מ-72 מדינות, בין היתר, על מנת לציין עשור לפטירתו של הנשיא לשעבר מנדלה. בוועידה צפויה להשתתף משלחת בכירה של ארגון הטרור חמאס, הכוללת חבר לשכה מדינית, נציג הארגון באיראן ונציג הארגון באפריקה.

בדנמרק, לאור התגברות האיומים השונים, הורתה הממשלה המקומית לצבא לסייע למשטרה באבטחת אתרים יהודיים וישראליים במדינה, ובכלל זה בתי
כנסת ושגרירות ישראל.

ארה"ב

15 בתי כנסת במדינת ניו יורק, בהם 7 בעיר ניו יורק, קיבלו ביום ו' איומי פצצה. דווח כי האירועים נחקרים על-ידי המשטרה המקומית. יצוין, כי התראות שווא דומות נרשמו גם בחודשים האחרונים, וניכר כי האירועים האחרונים עשויים להיות חלק מקמפיין הטרדה שנועד להפריע לתפילות בבתי הכנסת, על-ידי פינוי המתפללים על רקע האיומים.

איום שווא נשלח גם לבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג, בו אירעה בשנת 2018 מתקפת טרור שבה נרצחו מתפללים רבים.

מפגין שנשא דגל פלסטין הצית את עצמו מול הקונסוליה הישראלית באטלנטה בסוף השבוע ונפגע באופן קריטי. מפקד המשטרה של אטלנטה העריך כי הרקע לאירוע הינו פוליטי, וציין כי המשטרה המקומית פועלת לאבטח מוסדות יהודים ומוסלמים בעיר.

פורסם כי משרד החינוך פתח בחקירה בחשד להתפשטות אנטישמיות בקמפוס של אוניברסיטת הרווארד בעקבות המלחמה. צוין, כי החקירה תעסוק בכישלון האוניברסיטה להתמודד עם הטרדה של סטודנטים יהודים וישראלים הלומדים בה. בהקשר זה, במהלך מחאה שהתקיימה בקמפוס של האוניברסיטה נשמעו קריאות ל-"גלובליזציה של האינתיפאדה" ו-"מהנהר עד הים". בעקבות כך, סניף ארגון "הלל" באוניברסיטה קרא להנהלת המוסד לפעול כנגד המשתתפים במחאה, וכנגד סניף הארגון הפרו-פלסטיני PSC, ולהבהיר באופן חד משמעי את עמדתה ביחס לאירועים מסוג זה.

מאות מפגינים פרו-פלסטינים מחו במסגרת הטקס המסורתי של הדלקת עץ חג המולד במרכז רוקפלר בניו-יורק, תוך הקריאה האנטישמית "מהנהר עד הים", וקריאות להפסקת "רצח העם" בעזה. במסגרת זו, שבעה מפגינים אשר ניסו לעבור את מחסומי המשטרה שנפרשו נעצרו.

עשרות סטודנטים פרו-פלסטינים הפגינו בקמפוס של אוניברסיטת קורנל ביום ו' האחרון וקראו, בין השאר, להנהלת האוניברסיטה לאמץ הגדרה לאנטישמיות המבחינה בין אנטי-ציונות לבין אנטישמיות, וכן למנוע השקעות בחברות התומכות בצה"ל. המפגינים השתלטו על מבנים בקמפוס, וקיימו משפט מדומה לנשיאת האוניברסיטה, אותה הרשיעו לכאורה בסיוע ל"רצח עם" המבוצע באזרחים פלסטינים. האירועים הסתיימו ביום א', זאת לאחר שהאוניברסיטה הסכימה לקיים פגישה בין המפגינים לבין המנהל הפיננסי של האוניברסיטה, זאת לצורך קיום דיון במדיניות ההשקעות של האוניברסיטה.

כחמישים עובדים של חברות גוגל ואמזון בניו-יורק קיימו עצרת לזכרה של עובדת גוגל בשם עוביד מאי, אשר נהרגה לדבריהם בהפצצות בעזה. במסגרת העצרת, ביקרו המשתתפים את החוזים של חברת גוגל עם צה"ל, ובכלל זה את פרויקט Nimbus לאספקת שירותי ענן. בין המשתתפים בעצרת היו גם תומכי הקמפיין "Tech No Apartheid for", ותומכי קבוצות פרו-פלסטיניות.

קבוצת מוחים פרו-פלסטינים פרצו למסעדה בפילדלפיה, שהינה בבעלות של אמריקאי ממוצא ישראלי, תוך שהם קוראים קריאות כנגד "רצח העם" בעזה. מושל פנסילבניה גינה בחריפות את האירוע, והגדיר אותו כאירוע אנטישמי שאינו מהווה מחאה לגיטימית. במקביל לאירוע, הופצו סרטונים של סטודנטים באוניברסיטת פנסילבניה, תוך שהם קוראים לאינתיפאדה.

קנדה

אלפי מפגינים השתתפו בהפגנה פרו-פלסטינית שהתקיימה במרכז טורונטו בשבת, תוך קריאות להפסקת אש והאשמת ישראל ב"רצח עם". אחד המפגינים תועד כשהוא גורר על הרצפה את דגל ישראל. כמה עשרות מפגינים פרו-פלסטינים חסמו את פסי הרכבת בשכונה במונטריאול, תוך קריאה
לממשלת קנדה להפסיק את תמיכתה בישראל, אשר מבצעת לדבריהם "טיהור אתני" בעזה. כתוצאה מכך, עצרה המשטרה המקומית כעשרה מפגינים.

בריטניה

הפגנות מחאה פרו-פלסטיניות רבות התקיימו בשבת האחרונה ברחבי בריטניה, בין היתר בעקבות קריאה של ארגון PSC לקיום "יום פעולה" תוך קריאה להפסקת אש. ההפגנות התקיימו בין השאר בערים לונדון, האל, קובנטרי וקרדיף. יצוין, כי משטרת לונדון הודיעה על מעצר של שני מפגינים במהלך הפגנה שהתקיימה בשכונת בריקסטון בלונדון.

מועצת שכונת Havering במזרח לונדון החליטה לבטל את הטקס השנתי המסורתי במסגרתו מוצבת חנוכייה מחוץ לבניין המועצה, מחשש להפרות סדר לנוכח המתח על רקע המלחמה. ההחלטה זכתה לביקורת בשל פגיעה ברגשות הקהילה היהודית, וכמו כן הושמעו האשמות באנטישמיות כנגד החלטת המועצה.

אישה אשר נעצרה במהלך הפגנה בלונדון בתאריך ה-28.10 בשעה שנשאה שלט "לשחרר את פלסטין, שישראל תישרף בגיהינום", נשפטה והודתה באשמה של "איום והתנהגות פוגענית ממניע גזעני".

צרפת

במתקפת טרור שנרשמה בשבת האחרונה ברובע ה-15 בפריז, בסמוך למגדל אייפל, רצח אזרח צרפתי בן 25 תייר גרמני בדקירות סכין, ולאחר מכן תקף בפטיש שני אנשים נוספים, האחד צרפתי והשני בריטי. התוקף, אשר קרא קריאות "אללה אכבר", ואשר נאסר בעבר בשל עבירת אלימות, טען לאחר מעצרו כי הוא מוחה כנגד הפגיעה במוסלמים בעזה ובאפגניסטן וכנגד שיתוף הפעולה של צרפת עם ישראל. יצוין, כי פורסם שהתוקף היה נתון למעקב, בשל קשרים לאסלאם הקיצוני וכי הוא ככל הנראה סובל מבעיות נפשיות. חקירה על רקע ביצוע מעשה טרור נפתחה כנגד התוקף, והתובע הודיע כי הוא אף הצהיר במדיה החברתית על נאמנות לדאעש.

אלפי מפגינים פרו-פלסטינים צעדו בפריז בשבת האחרונה בדרישה להפסקת אש קבועה, תוך ליווי קריאות כנגד "רצח העם" שמבצעת לכאורה ישראל. מנהיג מפלגת השמאל הקיצוני LFI, מלנשון, אשר השתתף בהפגנה לצד חברי פרלמנט נוספים מהמפלגה, קבע כי חידוש ה"הפצצות" מצד ישראל משקף שאיפה לרצח עם ואמר כי "תהילת עולם צפויה למתנגדים". מלנשון אף כינה את ראש הממשלה נתניהו ואת שר הביטחון גלנט "פושעי מלחמה", וטען כי יש להביא אותם למשפט בבית הדין הפלילי הבינלאומי. בעקבות כך, חבר הפרלמנט היהודי-צרפתי מאיר חביב גינה בחריפות את הדברים באומרו כי יש להביא את מלנשון ואנשיו לדין באשמת תמיכה בטרור, והוא אף האשים את מלנשון באנטישמיות.

גרמניה

מכון המחקר לנושא האנטישמיות בגרמניה דיווח על עליה מסיבית בכמות האירועים האנטישמיים במדינה מאז תחילת המלחמה. לפי המכון, בין התאריכים 7.10 ל-9.11 תועדו 218 אירועים אנטישמיים, ממוצע של כ-7 אירועים ביום, בהשוואה לממוצע של כ-5 אירועים בשבוע בשנה החולפת, יצוין, כי 92% מהאירועים האנטישמיים שנרשמו קשורים למלחמה.

הפגנה פרו-פלסטיניות התקיימה במספר שכונות במרכז ברלין בהשתתפות כאלפיים איש, תחת הכותרת "עצרו את רצח העם בעזה". במהלך ההפגנות נעצרו 13 מפגינים בגין הסתה לשנאה, הסתה לפשע, והצגת סמלים של ארגונים אסורים.

כינוס בנושא המאבק באנטישמיות בהשתתפות ראשי עיר ומנהיגי קהילות מכל רחבי אירופה התקיים ביום ד' האחרון בדורטמונד, בגרמניה. בדיון, אשר אורגן על ידי תנועת Movement Antisemitism Combat, השתתפו מעל 150 ראשי עיר מ-60 ערים ב-30 מדינות.

אוסטריה

דו"ח של המרכז לתיעוד האסלאם הפוליטי מציג כי אגודת "Janub al Dar", אשר עוסקת בפרוייקטי פיתוח ובפעילות אסלאמית ואנטי גזענית, פועלת גם לטובת הפצת תעמולה של ארגון הטרור חמאס, וכי כמה מחבריה אף קיימו קשרים בעבר עם מספר ארגוני טרור. כך, לאחר מתקפת הטרור של חמאס ב-7.10 התבטאה האגודה והגדירה את החמאס כ"כוח התנגדות פלסטיני, אשר פתח בתהליך שחרור". כמו-כן, על פי הדו"ח האגודה תמכה בעבר בארגונים שנויים במחלוקת, כדוגמת האגודה ההומניטרית הפלסטינית, אשר פורסם כי היא חשודה כקשורה לרשת המימון של חמאס.

שוודיה

מאות מפגינים קיימו עצרת הזדהות עם הפלסטינים מול שגרירות ישראל בשטוקהולם, במסגרתה קראו לעצור את "רצח העם" ולהחרים מוצרים ועסקים מישראל. כמו-כן, צעדו המפגינים למרכז העיר, תוך האשמת הממשלה המקומית בסיוע ל"פשעי המלחמה" של ישראל.

דנמרק

ממשלת דנמרק הורתה לצבא המקומי לסייע למשטרה באבטחת אתרים יהודיים וישראליים במדינה, ובכלל זה בתי כנסת ושגרירות ישראל, זאת לנוכח איומי הטרור הגוברים על רקע המלחמה. במסגרת זו, אמר שר ההגנה הדני כי איום הטרור הינו חמור, וכי המלחמה הובילה לרמה בלתי מקובלת של אנטישמיות.

אוסטרליה

אלפי מפגינים השתתפו בסוף השבוע האחרון בהפגנות פרו-פלסטיניות ברחבי המדינה, ובכלל זה בסידני, מלבורן בריסביין וקנברה, תוך קריאה להפסקת אש. ההפגנות לוו באבטחה משטרתית כבדה, ולא דווח במסגרתן על אירועים מיוחדים ועל ביצוע מעצרים.

דרום אפריקה

ועידה בינלאומית ל"סולידריות עם פלסטין" התכנסה ביוהנסבורג ביוזמת ארגון "to Campaign Global Palestine to Return" ומשפחתו של נלסון מנדלה. הועידה, בה משתתפים כ-150 נציגים מ-72 מדינות, תימשך שלושה ימים, ותציין, בין היתר, עשור לפטירתו של מנדלה. יצוין, כי בוועידה משתתפת משלחת בכירה המייצגת את ארגון הטרור חמאס, הכוללת את חבר הלשכה המדינית, באסם נעים, נציג חמאס באיראן, ח'אלד קדומי, ונציג חמאס באפריקה, עמאד סאבר. ממשלת דרום אפריקה מסרה בהקשר זה כי היא אינה צפויה לקיים פגישות עם אנשי החמאס.

העולם הערבי והמוסלמי

באיחוד האמירויות מעל מאה מפגינים קיימו עצרת מחאה פרו-פלסטינית בסמוך לביתן הישראלי בוועידת האקלים של האו"ם, המתקיימת בדובאי.

מרוקו

עבד אל-אילה בן כיראן, מנהיג מפלגת האופוזיציה ה'צדק והפיתוח', הילל את ארגון הטרור חמאס ואת הגנתו על השטחים הפלסטיניים. כך, בנאום שנשא הוא תיאר את ארגון הטרור כתנועה אשר נולדה מתוך התנגדות לקולוניאליזם הציוני, ואת מבצע "שטפון אל אקצא" כמעשה הרואי.

תקיפה אנטישמית אנטישמיות ארצות הברית חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד