כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אכילה קטלנית

בן 14 מת לאחר שאכל פירות יער רעילים

נער בן 14 מת לאחר שאכל פירות יער רעילים במהלך טיול עם אביו בפארק בבריטניה. הנער הורעל ומת מאוחר יותר לאחר שאכל פירות יער מעץ טקסוס בפארק בדידסברי במנצ'סטר, כך קבע חוקר מקרי מוות

בן 14 מת לאחר שאכל פירות יער רעילים
פירות יער צילום: Pixabay

נער בן 14 התמוטט ומת לאחר שאכל פירות יער במהלך טיול עם אביו בפארק במנצ'סטר בבריטניה, כך אמר חוקר מקרי מוות.

בן קוראן-ניקולס הורעל לאחר שאכל פירות יער מעץ טקסוס בפארק 'פלטשר מוס' בדידסברי בעיר מנצ'סטר באנגליה. הנער שסבל מאוטיזם קשה, טיפס על עץ הטקסוס במהלך טיוליו היומיומיים עם אביו, שלא היה מודע לסיכונים.

לאחר שחזר מטיול ב-18 בספטמבר בשנה שעברה הוא 'צנח' בביתו בדידסברי, עיניו 'התחילו להתגלגל'. לאחר מספר שעות של טיפול רפואי בבית החולים רויאל מנצ'סטר לילדים, בן מת באופן טרגי.

חוקר מקרי המוות אנדרו ברידג'מן פרסם בסוף השבוע דו"ח על הסכנות שבאכילת גרגרי פירות יער מעץ טקסוס. הוא גם מתח ביקורת על "החלטה לא הגיונית" שלא לפרסם אזהרה בריאות הציבור בעקבות מותו של בן.

"בן קורן-ניקולס עבר לדידסברי עם משפחתו מאוסטרליה ביוני 2022. בן סבל מאוטיזם קשה עם ליקוי אינטלקטואלי, והטיולים היומיומיים בפארקים המקומיים הפכו לחלק משגרת יומו", כתב.

"בבוקר ה-18 בספטמבר 2022 בן ואביו יצאו לטייל בפארק פלטשר מוס, שם היה בין היתר עץ טקסוס שבן אהב לטפס עליו. בן אכל כמה גרגרי עץ טקסוס וגם חלק מהעלים. אביו של בן לא היה מודע לאופי הרעיל של גרגרי/עלים של עצי טקסוס, ולכן לא נקט בפעולה" כתב החוקר.

לאחר מותו של בן, התקיימו דיונים בין המועצה למערכת הבריאות הבריטית בנושא התרעה על הסכנות של עצי טקסוס, כך דיווח העיתון "מנצ'סטר איבנינג ניוז".

חוקר מקרי המוות, שתיעד את סיבת המוות כ"הרעלת עצי טקסוס", תיאר את ההחלטה שלא לפרסם אזהרה כ"לא הגיונית" בדו"ח מניעת מקרי מוות הוא כתב: "גרגרי יער ודומיהם עשויים להיות אטרקטיביים לילדים שלא מכירים את הסכנות והסיכונים, אפילו של מחלות שלא לדבר על מוות. האופי הרעיל של עץ הטקסוס אינו ידוע, על פי העדויות, היטב לציבור".

בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד