כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"לדלת היה קשור רימון"

האב השכול משחזר: "מלכדו את הגופה של הבת שלי"

רס"ר ירון ויטל שבתו עדי נרצחה בחג שמחת תורה בממ"ד ביתה בקיבוץ חולית, מספר כי מחבלי חמאס הארורים מלכדו את גופתה ברימונים רבים מסביב כמו גם על דלת הממ"ד אותה פתח ובנס הרימון לא הופעל

האב השכול משחזר: "מלכדו את הגופה של הבת שלי"
מתנדבי זק"א בחולית צילום: אריק מרמור, פלאש 90

בימיה הראשונים של המלחמה פרסם חמאס תיעוד שבו נראים אם וילדיה משוחררים על ידי החמאס ביום הטבח, אולם בהמשך התברר כי מדובר בשכנה, וכי האם עדי ויטל-קפלון הי"ד נרצחה בממ"ד שבביתה. אביה ירון ויטל, מתנדב בתחנת מוריה במחוז ירושלים, סיפר בריאיון ל'מעריב' את הסיפור המלא והמצמרר.

רס"ר ירון ויטל המשמש כמתנדב במשטרה כבר 24 שנים משחזר את אותו יום מר ונמהר שבו נרצחה בתו וכמעט שגם הוא בעצמו. "הבת שלי עדי שגרה בחולית הזמינה אותי להיות איתה בשמחת תורה, ואמרה שגם הבת השנייה שגרה בכיסופים תבוא לארוחת ערב של יום שישי. היינו ביחד בארוחת ערב, נפרדנו מאיילה שחזרה לחולית, אני נשארתי אצל הבת שלי, והיא סידרה לי דירת אירוח בקיבוץ", סיפר בראיון לאלון חכמון ב'מעריב'.

הוא משחזר את חדירת המחבלים המחבלים ב-7 לאוקטובר: "הם נכנסו לקיבוץ, ובתוך כמה דקות התחיל להישמע ירי בכל קיבוץ. ניסיתי להבין מה קורה. שמעתי את הקולות מתקרבים לכיווני. בשלב מסוים יכולתי לשמוע את הצעקות של המחבלים. אני שומע בשלב מסוים ששוברים את הדלתות. כמה דקות אחרי זה היה ירי מאסיבי מאוד, ומאז לא היה לי יותר קשר איתה. הייתי 11 שעות בממ"ד".

רס"ר ירון ויטל עם ממ"ז ירושלים ניצב דורון תורג'מן ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. (צילום: דוברות המשטרה)

"לאחר 11 שעות", מספר ירון, "פרצו לדירה שלי, שמעתי את הדלת עפה מהמקום. שמעתי צעקות בתוך הבית, יש משהו בבית? ניסיתי להבין האם יש להם מבטא, אבל קיבלתי תחושה שזה בסדר, חשבתי שיחלצו אותנו הרבה יותר מהר. פתחתי את הדלת, היו שם מספר חיילים. אמרתי להם שהבת שלי גרה מולנו. הם פרצו לבית שלה, ומצאו שם גופה, אך לבסוף התברר כי מדובר בגופת מחבל".

ויטל ממשיך ומספר בכאב: "היא נרצחה בממ"ד, מלכדו את הגופה של הבת שלי, וגם את הממ"ד עצמו. אמרו לי שבזמן שאני פתחתי את הדלת לחפש אותה, לדלת היה קשור רימון שהיה צריך לפעול, וכי היה שם מזל שהוא לא פעל. גם מתחת למיטה היו לא מעט רימונים, שהיו פועלים אם הייתי מרים את המיטה לחפש אותה".

ויטל תיאר את הגבורה שהפגינה בתו ואמר ל'מעריב': "היה נשק בכספת שבממ"ד, כשהם ירו על הדלת לפרוץ אותה, היא הגיבה באש מהצד השני. ואחד המחבלים קיבל אותה".

כן סיפר כי בשלב מסוים הגיעו המחבלים לפאתי עזה יחד עם שני בניה, אך באורח נס לאחר שאחד מהם היה פצוע ברגלו, צעק על המחבל שיוריד אותו, הם אפשרו להם לחזור לקיבוץ. המחבלים ניסו להציג כאילו שהם אנושיים, ואמרו שזאת אמא שלהם, כשזו לא האמת, סיכם ירון.

רימון חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד