י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
"יש משהו שיכול להרתיע אותו"

חוקר השב"כ מגלה: זוהי נקודת התורפה של סינוואר

"כשהוא השתחרר הוא התחתן וכיום יש לו בן בגיל 8 שנמצא איתו כל הזמן בעומק האדמה. אם יש משהו שיכול להרתיע אותו זה להגיע לבן שלו אותו הוא לוקח איתו לכל מקום אפשרי". כך בכיר שב"כ מיכה קובי שחקר את סינוואר מעל 150 שעות

חוקר השב"כ מגלה: זוהי נקודת התורפה של סינוואר
יחיא סינוואר צילום: Atia Mohammed/Flash90

מיכה קובי, בכיר בשב"כ לשעבר שחקר את יחיא סינוואר מעל 150 שעות מצא אולי את נקודת התורפה של רב המרצחים שעשויה אולי לשבור אותו.

בראיון לרדיו 'גלי ישראל' אמר קובי: "סינוואר הוא רוצח אכזרי ונבזי שלא ברא השטן כמותו. כששאלתי אותו למה הוא לא מתחתן הוא ענה לי 'החמאס זו אישתי והילדים שלי'. כשהוא השתחרר הוא התחתן וכיום יש לו בן בגיל 8 שנמצא איתו כל הזמן בעומק האדמה. אם יש משהו שיכול להרתיע אותו זה להגיע לבן שלו אותו הוא לוקח איתו לכל מקום אפשרי".

המגיש אלדד יניב שאל את קובי: "כאחד שמכיר אותו היטב, כשיגיע הרגע הוא יעדיף להיכנע וללכת לעסקה של גירוש או להיות 'שהיד'?".

מיכה קובי השיב בתגובה: "הכרתי אותו יותר מפסיכיאטר אחרי חקירות של למעלה מ-150 שעות ואני אומר לך חד משמעית, הוא לא ייכנע. הוא יעשה הכל עד הרגע האחרון שלו להכאיב כמה שיותר למדינת ישראל".

המזרחן פרופ׳ עוזי רבי שהתראיין גם  הוא לרדיו 'גלי ישראל', אמר כי "יחיא סינוואר לקח הערכות מצוק איתן וממבצעים נוספים בעבר, הוא לא חשב שישראל תפעל בהיקפיות כזו כי הוא בנה על הלחץ הבינלאומי שיגרום לישראל לפעול בטווח זמן ובעוצמה זהה למבצעים קודמים, הוא בנה על פתיחת מלחמה בחזיתות נוספות ועל שומר חומות 2, כל זה לא קרה לכן סינוואר משתמש בקלף היחיד שנותר לנו וזהו קלף החטופים".

לדבריו, "הוא משתמש בקלף הזה לא בשביל שחרור מחבלים מבתי הכלא בישראל, אלא בשביל לשמור על עצמו ועל הארגון שלו, על עזה ובעיקר כדי להפסיק את המלחמה. זה מה שבישראל חייבים להבין; סינוואר מחפש שישראל תפסיק את המלחמה באמצעות הקלף היחיד הזה. בהחלט אנשים כאן הופקרו וישראל צריכה לעשות הכל כדי להחזיר אותם, אבל ככל שתיכנס יותר לעזה - תקרב את החטופים חזרה הביתה".

יחיא סינוואר שב"כ מלחמת חרבות ברזל חמאס חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד