כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מהללים את היטלר

השגריר הישראלי קורא לא להנפיק ויזות לעובדי או"ם

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן על שתיקת הארגון נוכח זוועות הטבח: "אפשר לא להנפיק ויזות לעובדי או"ם או סוכנויות שאומרות שאנו שמשקרים"

השגריר הישראלי קורא לא להנפיק ויזות לעובדי או"ם
השגריר ארדן מראה על שימוש חמאס בילדים צילום: שגרירות ישראל באו"ם

שגריר ישראל באו"ם גלדע ארדן זעם על שתיקתם הרועמת של האו"ם והארגונים הבינלאומיים נוכח הזוועות והאלימות המחרידה שביצעו מחבלי חמאס וביקש לחשוף את המתרחש בפני רבים בארה"ב. 

בשיחתו עם ענת אודי סגל, ענת דוידוב וטל לב רם ב-103FM, התייחס לדברים. "אני חושב שהיה אירוע מאוד חשוב ומרגש", פתח. "בסוף אנחנו נלחמים כאן יום-יום על הלגיטימציה של המשך המלחמה להשמיד את חמאס, ואחד הדברים שמייחדים לצערנו את הטבח הנורא שביצע חמאס זה שהיה פה דבר שחשבנו כבר שחלף מהעולם בעידן המודרני וזה התעללות וטבח כחלק מכלי המלחמה הנוראיים של חמאס כדי להשליט פחד, אימה וטרור על אזרחי ישראל ועל משפחות בישראל, והעובדה שארגונים בינלאומיים ובראש ובראשונה ארגון של האו"ם לא הכיר בפשעים הללו, גמגם או אפילו שתק תקופה ארוכה, זה דבר שהיינו חייבים לחשוף אותו ולכן יזמתי את האירוע. אני חש סיפוק גדול שהוא סך הכול היה אירוע מאוד מאוד מוצלח וגם הילרי קלינטון שלחה אליו סרטון תמיכה ועוד נשים מובילות גם מישראל". 

"כבר ראיתי ש'הניו יורק טיימס' כתב על זה היום ידיעה מאוד גדולה ועוד כלי תקשורת", הוסיף. "בסוף, כשאנחנו מסתכלים על הקהלים בעולם, אז הכי חשוב לנו זה הקהל בארה"ב, ובתוכו זה כמובן הקהל הליברלי שמשפיע על המפלגה הדמוקרטית, המפלגה של ביידן. גם קיבלתי הרבה תגובות ומסרונים משגרירים ושגרירות שהשתתפו באירוע והרבה אמרו לי שלא נשארה עין אחת יבשה כשהקצינה של משטרת ישראל או הנציגה של צה"ל, שתיארה באיזו צורה הגיעו גופות, היה עצב גדול".

"האם המסר מתחיל לחלחל בזירה הבינלאומית?" נשאל ארדן, והשיב: "אני חושב שכן, אבל ברור שהסיבה שזה לקח כל כך הרבה זמן זה בגלל העיוות המוסרי שקיים באו"ם. כשיש לך באו"ם כמעט שליש מדינות מוסלמיות שבאופן אוטומטי נגד ישראל כשמדובר בעימות עם פלסטינים כי הן חוששות מהפוליטיקה הפנימית ומהתקוממות פנימית, אז זה גם משפיע. ראש ארגון הנשים של האו"ם מירדן. באו"ם זה הכול מינויים פוליטיים, חלוקה של עוגה פוליטית בין מדינות. כשהאו"ם מגמגם או לא עומד לצד ישראל כשהיא מתמודדת מול ארגון טרור מוכרז כשהוא מבצע פשעי מלחמה ברורים, אז זה משפיע גם על כל המדינות והארגונים הבינ"ל. לצערי צריך להביא ממש את העדויות פנימה לתוך האו"ם. צריך לנסות להביא דמויות בולטות כמו הילרי קלינטון או שריל סנדברג שיגיעו לשם ובעצם המוכרות שלהן והמעמד שלהן גם מסייע לרתום נשים מובילות לתמוך בעמדת ישראל. אין ברירה, כל עוד האו"ם מעוות בצורה הזו, ועד שאחרי המלחמה אולי נעשה הערכת מצב של איך לעבוד בעתיד מול האו"ם. צריך לעשות את הדברים בצורה אחרת ממדינות אחרות". 

"אפשר לא להנפיק ויזות לעובדי או"ם או סוכנויות שאומרות שאנו שמשקרים ומציגים את העובדות בצורה שקרית ומעוותת", הבהיר שגריר ישראל באו"ם. "כשיש את הסוכנות ההומניטרית של האו"ם אוצ'ה שמדיחה מנהלת שגינתה את טילי הג'יהאד הפלסטיני, צריך לשלול מהם ויזות ולגרשם מהארץ. צריך לנקוט צעדים ולעמוד מאחוריהם עד שהאו"ם יתחיל לאזן את הפעילות שלו. זה שאנחנו מציגים לאונר"א שיש מורים בעזה שמקבלים שכר מהאו"ם ומהללים את היטלר, ומזכ"ל האו"ם וראש אונר"א לא מפטרים אותם ואפילו לא מגיבים למכתבים שלי, אלה לא דברים שמדינה מתוקנת צריכה לעבור עליהם לסדר היום. לצערי, מאז ההתנתקות, אונר"א הפכה להיות בעצם הגורם הבלעדי ברצועת עזה. גם היום, כשאנחנו זקוקים לארה"ב ולתמיכה שלה, אז האמריקנים אומרים לנו 'אין לנו דרך להעביר סיוע הומניטרי לרצועה היום שזה לא דרך אונר"א'. אנחנו לא יכולים היום לשבור את הכלים עם ארה"ב על חסימת אונר"א בזמן לחימה, כשאנחנו רוצים את הגיבוי האמריקני, והדברים האלו צריכים כן לקרות ביום שאחרי המלחמה".

גלעד ארדן האו"ם חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד