כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
החליט לפרוש חסותו

"זקוקים לעזרה דחופה": הרב בידרמן נחרד לשמוע את הסיפורים

אחרי שנסגרה הרשימה, התברר כי מספר היתומים והיתומות המתחתנים בחודש כסלו וזקוקים לעזרה דחופה עומד על 82 • המשפיע הנודע הגה"צ רבי אלימלך בידרמן ששמע על כך נחרד והחליט לפרוש חסותו על הקרן המיוחדת שהוקמה לעזרתם • בפניה לציבור הוא מבקש: אנא בואו לעזרתם ותנו עשרה שקלים בלבד לכל אחד מהיתומים והיתומות

"זקוקים לעזרה דחופה": הרב בידרמן נחרד לשמוע את הסיפורים
הרב בידרמן צילום: קופת העיר

הבקשות לא מפסיקות לזרום וב'קופת העיר' משתדלים מאוד שלא להשיב את פניו אף אחד ריקם. יתומים ויתומות מכל רחבי הארץ פונים לקופה לקראת חתונתם, ומבקשים עזרה. חלקם יתומים מאב, חלקם יתומים מאם, ויש גם מקרים של חתן או כלה שאין להם לא אב ולא אם.

לסיוע ל-82 החתנים והכלות הקליקו כאן עכשיו>>>



בחלק קטן מהמקרים מדובר ביתומים שדווקא יש להם שני הורים חיים, אבל הם 'בבחינת יתומים' משום שההורים אינם מתפקדים, ולא מסוגלים להגיש להם עזרה מינימלית בהכנות לחתונה, כמו במקרה שאחד ההורים מאושפז לאורך שנים במוסד לבריאות נפש, או מקרים של הורה שעזב את המשפחה ונעלם מבלי ליצור קשר במשך שנים.

ב'קופת העיר' מחלקים את היתומים והיתומות הללו לפי החודשים שבהם מתקיימת החתונה. כך מי שמתחתן בחודש כסלו נכנס לקרן ייעודית ל'יתומי כסלו' ומי שמתחתן בשבט נכנס לקרן ייעודית ל'יתומי שבט'.

עם תחילתו של חודש 'כסלו' התברר שהקרן של חודש זה כוללת הפעם מספר בלתי נתפס של יתומים ויתומות – 82 חתנים וכלות שמתחתנים בימים אלו ממש, וזקוקים לעזרה דחופה.

הקופה נאלצת לאשר את הבקשות, משום שלאחר בדיקה מתברר שאכן מדובר במקרים של מצוקה כספית קשה המשולבת עם יתמות כואבת ומצערת.

אבל הסכומים גדולי מדי, וכדי להעניק תמיכה לכל אחד ואחת מהיתומים והיתומות הללו, יש צורך בעזרת הציבור.

המקרים הקשים הללו הגיעו לידיעתו של המשפיע הנודע הגה"צ רבי אלימלך בידרמן שליט"א, שלא נותר אדיש. הוא החליט לקום ולעשות מעשה, ופרס את חסותו על 'קרן יתומי כסלו'.

"הנני בבקשתי לתרום עבור המגבית שנערכת על ידי קופת העיר עבור 82 יתומים הנישאים בחודש זה סך 820 ש"ח (10 ש"ח לכל יתום)", כותב הרב בידרמן בפנייה לציבור הרחב, "וכל התורם 820 ש"ח עבור 82 היתומים הנישאים בחודש כסליו יזכה לראות ישועה בקרוב".

שמות התורמים יועברו לידיו של הרב שליט"א, והוא יתפלל עליהם בפרטות בעיתות רצון וב'זאת חנוכה' השנה.

זה הזמן לפתוח את הלב, להביט אל צערם של יתומים והיתומות, ולזכור את מה שאמרו חז"ל ששיבחו והפליגו מאוד בחשיבותו של מי שמשיא יתום ויתומה.

לסיוע ל-82 החתנים והכלות הקליקו כאן עכשיו>>>

 

קופת העיר הרב אלימלך בידרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד