י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"דורשים תשובות"

סערה בוועדת הכספים: "חברי הכנסת לא חותמת גומי"

דיון סוער התקיים בוועדת הכספים שמכינה את החוק להגדלת הגירעון לקריאה שניה ושלישית. שני חברי כנסת מהליכוד איימו כי יצביעו נגד החוק. "הגיע הזמן שבאוצר יבינו שאנחנו חברי הכנסת לא חותמת גומי", אמר חה"כ אלי דלל

סערה בוועדת הכספים: "חברי הכנסת לא חותמת גומי"
חבר הכנסת אלי דלל צילום: דוברות הכנסת

ועדת הכספים סערה הבוקר (שלישי) בדיון על הצעת החוק שמעדכנת את תקציב 2023. מרכז הקואליציה בוועדת כספים, חה"כ אליהו רביבו (הליכוד) הודיע בצעקות לפקידי האוצר כי לא יאפשר להגדיל את יעד הגירעון ל-3.7%.

רביבו איים להצביע נגד החוק להגדלת הגירעון שמאפשר את עדכון התקציב לשנה הנוכחית. לטענתו הקיצוץ שמשרד האוצר הציג לא גדול מספיק.

חה"כ אלי דלל (הליכוד) הוסיף: "הגיע הזמן שבאוצר יבינו שאנחנו חברי הכנסת לא חותמת גומי. אנחנו מפקחים על הממשלה ואנחנו דורשים לדעת תשובות לאן הולך הכסף ומדוע יש צורך בהגדלה של הגירעון".

איתי טנקין, נציג משרד האוצר טען בדיון כי האוצר הביא "חבילה מאוזנת" שנועדה לאפשר מימון של ההוצאות האזרחיות הכרוכות במלחמה ב-2023-2024.

טנקין ציין, "שר האוצר, ההחלטה שהוא קיבל ואפשר להתווכח עליה אבל היא הצעה סבירה, היא להביא את 2023 לדיון בנפרד. גם ב-2023 חשבנו שאפשר להביא צעדים נרחבים יותר לצמצום ההוצאה".

אחרי שטען כי ניתן היה לבצע את הצמצום האפשרי ב3-4 מליארד שקלים אמר כי "המשמעות היא שחלק מההוצאות שחשבנו שאפשר לעצור אותן, כבר אי אפשר יהיה לעצור אותן ב-2024".

אליהו רביבו משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד