כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

לקרב לבבות ולהרחיב מעגלים // נחמן בנשעיה

היהודי, שעד עכשיו יהדותו לא עניינה אותו, הפך באחת להיות נושא מרכזי. זה מצטרף למציאות המופלאה בארגנטינה, שם עלה לגדולה חאבייר מיליי שבחנוכה הבעל"ט צפוי להיכנס לתפקידו כנשיא ארגנטינה, לאחר שניצח בבחירות הנשיאותיות, שמביע את רצונו להתגייר כדת משה וישראל

לקרב לבבות ולהרחיב מעגלים // נחמן בנשעיה
תפילה על טנק בגבול לבנון צילום: אייל מרגולין/פלאש90

הנקודה היהודית מתפרצת בכל העולם, כשיהודים שביום יום רחוקים מכל סממן יהודי, החלו בפתע להיות מודעים ליהדות אותה הם ניסו להכחיש. זה קורה לצד האכזבה שלהם מכל מיני קונספטים של יהדות רפורמית שקלונם נתגלה לעין כל בפעילות הנלוזה נגד אחיהם היהודים, כמעשה ערב רב.

היהודי, שעד עכשיו יהדותו לא עניינה אותו, הפך באחת להיות נושא מרכזי. זה מצטרף למציאות המופלאה בארגנטינה, שם עלה לגדולה חאבייר מיליי שבחנוכה הבעל"ט צפוי להיכנס לתפקידו כנשיא ארגנטינה, לאחר שניצח בבחירות הנשיאותיות, שמביע את רצונו להתגייר כדת משה וישראל.

ההתפתחות הזו מחייבת אותנו, כיהודים חרדים לדבר ה', לחשוב ולהבין מה תפקידנו בעת הזאת וכיצד עלינו לנצל את המומנטום כדי להגדיל תורה ולהאדירה. אסור לנו, כיהודים האמונים על ערבות הדדית, להשאיר את האירועים האלו לאחר גוונו, כאילו לא קרה כלום. זוהי אחריותנו.

רוב ארגוני התשובה והקירוב הפועלים כיום התחילו את פעילותם לאחר מלחמת יום כיפור בשנת תשל"ד, אז נפתחה לרווחה "תנועת התשובה". השבר העמוק שהיה בעם הביא להרהורים ערכיים ותורניים, שהשכילו לנצל אותם.

גם היום, לאחר פרעות תשפ"ד, עלינו לחשוב כיצד לחבר את אותו יהודי ליהדות ולמסורת, וכיצד לנצל נכונה את התקופה ההיסטורית שלפנינו, שעל פי כל הסימנים היא מסמנת על חבלי משיח.

התפקיד של היהדות החרדית הוא הרבה יותר גדול מאשר החשיבה המצומצמת שכל אחד צריך לדאוג לארבע אמות שלו. עלינו להסתכל, כביטוי השגור: "על התמונה הגדולה". וזה אומר לקחת את היתרונות של הציבור החרדי כציבור מאורגן עם שליחות ולהרחיב את גבולות הקדושה בעולם.

כפי שבשלב מסויים, גם לאחר תקופה ממושכת בה לא לקחו תפקידים מיניסטריאליים או ראשות ועדות בכנסת, הגיעה ההבנה שיש לקחת תפקידים מהסוג הזה, וגם לאחר הפסקה של עשרות שנים שבו ללבן את הנושא כדי לתת את הכלים אתם נוכל לדאוג לכלל הציבור, מתוך תובנה שזהו אינטרס של הציבור החרדי, כך בדיוק צריכה להיות ההבנה שאם נשכיל להוביל ולחזק את היהדות והמסורת בעם ישראל, הראשונים שיהנו מזה יהיו בני הציבור החרדי.

הטור פורסם בעיתון המבשר

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד