כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מתווך "ניטראלי"

אמיר קטאר: ישראל מבצעת רצח עם בעזה

את הדברים אמר בפסגת מנהיגי מדינות המפרץ שהתקיימה בדוחא, בירת קטאר | עוד אמר כי יש להאריך את הסכם הפסקת האש במטרה להקל על הסבל של הפלסטינים

אמיר קטאר: ישראל מבצעת רצח עם בעזה
הנייה בפגישה עם אמיר קטאר צילום: נסיכות קטאר

בנאום שנשא היום (שלישי) בפסגת מנהיגי מדינות המפרץ שהתקיימה בדוחא האשים אמיר קטאר, תמים בן חמד אל-תאני, את ישראל בביצוע רצח עם ופשעי מלחמה בעזה וקרא להקים "חקירה בינלאומית על מעשי הטבח של ישראל". 

עוד אמר כי הקהילה הבינלאומית לא עושה כלום אל "מול הפשע הנתעב הזה ומאפשרת לו להימשך כמעט חודשיים, בעזה מתקיימים מעשי טבח שיטתיים ומכוונים של אזרחים חפים מפשע, כולל נשים וילדים. קטאר ממשיכה במאמצי התיווך שאיפשרו לשחרר מספר מסוים של אסירים ופלסטינים ובני ערובה ישראלים שמוחזקים ברצועת עזה".

הוא גם התייחס להסכם הפסקת האש שפג תוקפו בשבוע שעבר ואמר כי יש להאריך אותו במטרה "להקל על הסבל של הפלסטינים. הפוגות אינן אלטרנטיבה להפסקת אש כוללת. על למועצת הביטחון של האו"ם לקחת אחריות ולהחזיר את ישראל לשולחן המשא ומתן". 

בין המשתתפים בכנס היה גם ארדואן שאמר עם פרוץ המלחמה כי "חמאס אינו ארגון טרור אלא תנועה שחרור שמנהלת מלחמה כדי להגן על אדמתה. אין לנו בעיה עם מדינת ישראל, אך יש לנו בעיה עם המדיניות שלה בנוגע לפלשתינים. ישראל ניצלה את הכוונות הטובות של טורקיה, לא אבקר בה כפי שתוכנן. המדינות שתומכות בישראל אולי חייבות לה משהו, אך טורקיה אינה חייבת לה דבר".

קטאר מלחמת חרבות ברזל רג'יפ טאיפ ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד