כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
חיוך שווה מליונים

מרגש: התמונה של תהילה התינוקת לאחר הניתוח המורכב

אמה של תהילה שהדי, התינוקת בת שמונת החודשים שעברה ניתוח מורכב בארה"ב, לא מוצאת את המילים כדי להודות לכל התורמים שעזרו וסייעו • "בלי התמיכה שלכם, היא לא היתה מגיעה לניתוח, והיתה ממשיכה לסבול סבל נוראי" • "זה לא נעים לבקש עזרה, אבל החיוך שלה שווה כל מאמץ!"

מרגש: התמונה של תהילה התינוקת לאחר הניתוח המורכב
הניתוח עבר בהצלחה צילום: באדיבות המצלם

זר כי יראה את התינוקת החמודה והחייכנית, לא יבין ולא יוכל לנחש מה הסיפור המטלטל שמסתתר מאחורי החיוך התמים והמתוק הזה.

להשלמת הסכום החסר לניתוח הקליקו כאן>>>

לפני חצי שנה התפרסם בציבור מכתבה המטלטל של הגב' שהדי, אמה של תהילה שהדי בת החודשיים, שבו היא שיתפה את הציבור בסיוט הנורא שעברה מאז נולדה בתה המתוקה תהילה.

"לפני חודשיים הקב"ה זיכה אותי במתנה מיוחדת", היא כתבה ברגשות מעורבים של שמחה וכאב, "קיבלתי תינוקת קטנה וחמודה שמתמודדת עם שסע שלם בשפה. אני לא רוצה לתאר איך זה נראה, אבל האמינו לי שאנשים רבים שבאו לבקר התקשו לעכל את זה".

לדבריה: "הבעיה האסטטית היא הבעיה הקטנה בסיפור. הילדה שלי חמודה בעיני כמו שהיא, אני לא צריכה שאנשים אחרים יאשרו לי את זה.

"מה שכן הציק לי ובעיקר לה, לתהילה הקטנטנה, זה חוסר היכולת שלה לאכול בצורה סבירה. כשהשפה שלה שסועה, רפלקס היניקה שלה אינו יוצר את הוואקום הנדרש. היא מנסה לאכול ולא מצליחה, יחד עם האוכל נכנס לה גם אוויר. הרבה מאוד אוויר.

"היא בולעת את האוויר, סובלת סבל רב, כמה שהיא מתאמצת לאכול, כמות האוכל שנכנסת מעטה, והיא נשארת רעבה.

"לפעמים אני צריכה להאכיל אותה במשך שש שעות ברציפות, כדי להגיע למצב שבו היא שבעה. והאמת שאני בכלל לא יודעת אם היא מפסיקה לאכול בגלל שהיא שבעה, או בגלל שהיא פשוט התעייפה וכבר אין לה עוד כח".
במכתב פנתה אמה של תהילה לציבור וביקשה עזרה בגיוס סכום הכסף הגדול שהיו צריכים לגייס כדי לממן את הניתוח היקר והייחודי שניתן לעשותו רק במרכז רפואי מסוים בארה"ב, אצל מנתח בעל שם עולמי בתחום זה, שהוא הרופא היחיד שמסוגל לתקן שסע חמור כל כך בקרב תינוקות.

הציבור אכן נענה לבקשה ותרם ברוחב לב, הכספים הצטברו ומועד הניתוח הלך והתקרב, אבל אז פרצה מלחמת 'חרבות ברזל' והוא נדחה במספר שבועות למרבה האכזבה של המשפחה.

בימים האחרונים תהילה הקטנה עברה את הניתוח המיוחל, והוא הוכתר בהצלחה מרובה. הודות לתרומות שניתנו מהלב החם של עם ישראל, תהילה זכתה לקבל את החיים שלה מחדש. מעתה היא נראית כמו כל הילדים, וזה לא דבר של מה בכך.

פתאום תהילה אוכלת כמו תינוקת רגילה, היא מסוגלת לאכול ארוחה שלמה ברבע שעה! במקום שש שעות עד לא מזמן. היא כבר לא סובלת, היא יכולה לחייך, ואמא שלה דומעת בלי סוף, בכל פעם שבתה הקטנה מחייכת.
"אני חייבת לומר לכם תודה", פונה האם לתורמים הרבים שנטלו חלק בסיוע והעזרה. "פשוט תודה. אין לי מילים נוספות שיוכלו להביע את רגשי הכרת הטוב שאני חשה, ושתהילה תחוש כל ימי חייה".

"בלי התמיכה שלכם, היא לא היתה מגיעה לניתוח", מודה האם כשרגשי התודה מציפים אותה עד דמעות, "בלי הניתוח היא היתה ממשיכה לסבול סבל נוראי.

"זה לא נעים לבקש עזרה", היא מוסיפה, "התביישתי מאוד לפנות לציבור ולבקש תרומות. תמיד השתדלנו להסתדר בכוחות עצמנו ולא להגיע לידי מתנת בשר ודם, אבל הקב"ה העמיד אותנו בניסיון, והפעם היינו צריכים לעשות בדיוק את ההפך, לבקש ולהתחנן מאנשים שיעזרו לבת שלנו, כי אנחנו בכוחות עצמנו לא יכולנו לעזור לה לבד. בחסדי שמים, הפרויקט הצליח, היא יכולה לאכול, לצחוק ולחייך, וכשאני רואה את החיוך המקסים שלה, אני יודעת שהוא היה שווה כל מאמץ!".

לסיום, ידידי המשפחה מבקשים מהציבור לעשות מאמץ אחרון. המשפחה נותרה עם חובות כספיים לא פשוטים, לאחר שהיו צריכים להשלים את החסר ולאפשר לילדה לעבור את הניתוח המיוחל. "אין מנוס, אלא לבקש מהציבור, מי שיכול, מי שיש לו לב לסיפור הזה ומרגיש הזדהות עם הכאב הנורא שעברה הילדה, אפשר וצריך עוד לסייע להם, לממן את כיסוי החובות שהם לקחו על עצמם כדי לאפשר את הניתוח. אי אפשר לתאר את גודל המצווה".

להשלמת הסכום החסר לניתוח הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד