י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מתקפת החות'ים

ביקורת בארה"ב על ביידן: "ממעיט בגודל האיום"

בעוד החות'ים מגבירים את האיום על אוניות אמריקניות, בארה"ב מתחילה להישמע ביקורת על כך שהנשיא ביידן ממעיט בערך האיום בשל המלחמה בעזה: "אנשים חושבים שזה עניין ישראלי"

ביקורת בארה"ב על ביידן: "ממעיט בגודל האיום"
דובר החות'ים, יחיא סריע צילום: צילום מסך

אתר "פוליטיקו" מדווח הבוקר (שלישי) על תסכול בקרב גורמים רשמיים בארה"ב מכך שנשיא ביידן אינו מגיב להתקפות שמבצעים החות'ים מתימן נגד ספינות בים האדום, שמהוות איום על אמריקנים.

הגורמים סבורים כי ביידן מנסה להמעיט בכוונה בממדי האיום הנשקף מצד החות'ים על אף שמדובר באיום גדול, ובצל המלחמה של ישראל נגד החמאס בעזה.

גורם במשרד ההגנה אמר: "אם הספינות שלנו רואות משהו נע לידן או לעברן, הן הולכות להתייחס אליו כאל איום ולהפיל אותו". גורם אמריקני אחר טען כי ביידן ממעיט באיום כדי להימנע מהסלמה: "אנשים חושבים שזה עניין ישראלי, ובגלל שהם מפעילים כוח כבד בעזה אף אחד לא מדבר על זה. העולם צריך לגנות את זה".

יחד עם זאת גורם רשמי אמריקני הודה כי ארה"ב הקפידה לומר כי היא אינה יודעת אם ספינת הקרב שלה הייתה היעד למתקפת החות'ים לפני מספר ימים, זאת כי היא "מנסה להימנע מהסלמה לא נחוצה".

יחד עם זאת הגורם הוסיף כי בתגובת הממשל נותר מרחב תמרון וכי: "אנחנו לא מהססים לפעול נגד כוחות או מיליציות שעלולים לאיים על כוחותינו".

ארצות הברית ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד