כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"נברר את העניין לעומק"

ועדת החוץ והביטחון בדיון בנושא סגירת ערוץ אל ג'זירה

ועדת החוץ והביטחון קיימה דיון בהצעה לסדר בנושא סגירת ערוץ אל ג'זירה. יו"ר הוועדה אדלשטיין: "אנחנו נברר את העניין לעומק בפורומים הרלבנטיים".

ועדת החוץ והביטחון בדיון בנושא סגירת ערוץ אל ג'זירה
יולי אדלשטיין צילום: ערוץ כנסת

ועדת החוץ וביטחון בראשות ח"כ יולי אדלשטיין התכנסה לדיון בהצעה לסדר היום בנושא "חובת הממשלה לסגור מיידית את ערוץ אל ג'זירה המסית נגד מדינת ישראל ותומך בחמאס תוך שהוא משדר בשטח ישראל". את ההצעה הגישו חברי הכנסת עודד פורר, זאב אלקין, ארז מלול ומשה רוט.

בדברי ההסבר כותבים המציעים: "למרות שהממשלה העבירה כבר תקנות ואישרה תהליך שיאפשר את סגירת הערוץ, ראש הממשלה נמנע מלהביא את הנושא לדיון והחלטה בוועדת השרים לענייני בטחון ולקדם סגירה מיידית של הערוץ. בינתיים, הערוץ שמשמש כשופר של תנועת חמאס, משדר מתוך שטח ישראל, תוך שהוא מעביר מידע לאויבים שלנו, מסית כנגד מדינת ישראל ומביע תמיכה בחמאס. כל דקה שהערוץ ממשיך לשדר ממדינת ישראל פוגעת בביטחון המדינה, מסכנת את אזרחינו וחיילינו ואף מהווה הפגנת חולשה ורפיסות מול הטרור שמוצא לו תומכים בערוץ אל ג׳זירה". 

ח"כ עודד פורר הוסיף בדיון: "קטאר מימנה וחימשה את החמאס במשך שנים בגיבוי של ממשלת ישראל. במקום להבין שקטאר היא לא שותפה, מדובר במדינה שמממנת טרור באופן רציף, מעבר לחמאס. ככל שאנחנו מאפשרים לקטאר לרקוד על שתי החתונות אנחנו מרחיקים את השבת החטופים".

שר התקשורת שלמה קרעי התייחס לטענות: "מיד עם פרוץ המלחמה ניסחתי בעצמי תקנות שיאפשרו לבצע פעולות באופן מידי כנגד גופי שידור שפוגעים בביטחון המדינה. ב-20 באוקטובר הממשלה אישרה תקש"ח באופן קצת יותר מסויג ומקשה, אבל הם אושרו והתקדמנו בנושא אל ג'זירה. פניתי לקבל את אישור שר הביטחון והקבינט, הצווים כולם מוכנים. זה ברור שיש כאן דיני נפשות ואיזה שהוא קשר להשבת החטופים והנושא כנראה נלקח בחשבון. כרגע זה מתעכב, זה דיני נפשות ואני לא מוסמך לדון בדיני נפשות. אני מניח שהשיקולים האלה מונעים משר הביטחון לתת את האישור הרשמי בכתב. אני עושה את הכל בהסכמה והתייעצות עם גורמי הביטחון, אני לא מתכוון חלילה לסכן נפשות למרות שלדעתי גם השידורים עצמם מסכנים נפשות. מי שצריך להיות משוכנע שיש כאן סכנה ביטחונית זה שר הביטחון, אני כרגע הצינור. כשהגענו לישורת האחרונה של האישור זה נעצר. כשכן אפשר לפעול זה מבוצע באופן מידי, כמו למשל במקרה של אל מיאדין. מה שכן אפשר יצא מהוועדה זה ביהודה ושומרון, יש אלוף שיש לו אפשרות לפעול דרך צווים לתפוס ציוד ולסגור משרדים אבל עדיין זה לא בוצע".

יו"ר הוועדה ח"כ יולי אדלשטיין אמר בסיכום הדיון: "הבנו את התמונה ואנחנו נברר את העניין לעומק בפורומים הרלבנטיים. ברור שגם גורמים מקצועיים יודעים שצריך למצוא קריטריונים ברורים כמו הסתה, העברת מידע על מיקום כוחות וכו'. אנחנו מכירים עוד ערוצים שלא פחות גרועים מאל ג'זירה כמו למשל RT".

ועדת חוץ וביטחון מלחמת חרבות ברזל אל ג'זירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד