כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סחבת על הגשר

כאלף יחידות דיור בצפון בני ברק ישוחררו בקרוב לאיכלוס

השכונה החדשה שזייברט יזם את הקמתה בתקופתו כראש עיר לא שוחררה לאיכלוס בגלל גשר שהיה אמור לחבר בינה לעיר ולא הוקם > בפגישה שהתקיימה במשרד השיכון הושגה פריצת הדרך המיוחלת, סוכמו לוחות זמנים וסודרו התקציבים לבניית הגשר > הערכה משוערת לאיכלוס: בין חודש לחודשיים

כאלף יחידות דיור בצפון בני ברק ישוחררו בקרוב לאיכלוס
זייברט בישיבה עם נציגי המשרדים צילום: באדיבות המצלם

אלפי יחידות דיור שאמורות להתאכלס בצפון בני ברק ולהביא להרחבת העיר החרדית בהיקף גדול מאוד לשמחתן של אלפי משפחות חרדיות - תקועות עדיין ולא משוחררות לאיכלוס למרות שבכאלף מהן כבר הסתיימה הבנייה וניתן לגשת, לכאורה, לטופס 4 ולאיכלוס הדירות.

הסיבה היא גשר שהיה אמור לקום, כחלק מהתכנית, ולחבר בין השכונה החדשה לעיר בני ברק - ולא הוקם עדיין גם בגלל בעיות תקציביות וגם בגלל שהבנייה של הגשר דורשת פינוי מצד רכבת ישראל שמחזיקה בחלקים רחבים סביב המתחם, כמו כן צורך בבניית קיר חוצץ בין השכונה לפס הרכבת שכן עוברים בו רכבות עם חומרים מסוכנים, זאת לצד בעיה תקציבית של עלותו הגבוהה של הגשר.

הקמת הגשר היוותה תנאי מחייב בתכנית התב"ע ובלעדיה לא ניתן לגשת לשלב האיכלוס, שכן בלי הגשר השכונה תהיה נצורה ללא שום פתרון תחבורתי הולם. בוועדה המחוזית סברו בתחילה שאין לאשר היתר בניה לשכונה לפני הקמת הגשר, אבל בלחץ של חנוך זייברט, שכיהן כראש עיר בני ברק באותם ימים ויזם את הקמת השכונה הזו, סוכם שהבנייה כן תחל כשהיזם מתחייב שלא ייגש לטופס 4 כל עוד שלא תוסדר בניית הגשר.

אתמול (שני) סומנה סוף סוף פריצת דרך בפגישה שקיים פגישה מורחבת במשרד השיכון עם שר השיכון יצחק גולדקנופף והרמ"ט מוטי בבצ'יק, מנכ"ל רמ"י, מנכ"ל הרכבת, אגף התקציבים באוצר וגורמים נוספים שקשורים לסאגת הגשר והרכבת של השכונה. היו במשרדי הממשלה שביקשו שלא להתחייב ללוחות זמנים, אבל גולדקנופף וזייברט לחצו ודרשו התחייבויות, מה שהוביל לסיכום צמוד ללוח זמנים קשוח, מה שעשוי להוביל סוף סוף לאיכלוס השכונה לרווחת אלפי המשפחות.

על פי הסיכום שנחשף כאן לראשונה ב"בחדרי חרדים", בתוך שבוע ימים הרכבת תגיש הסכם עבודה לעיריית בני ברק ובמקביל רמ"י תציג הרשאה תקציבית לעבודות הגשר. משרד התחבורה יקבע בתוך שבוע תאריך ליום תחילת העבודות בפועל וסגירת הכביש הראשי אם המושבות החוצה את האזור ל-55 ימים, זאת לאחר תיאום עם כלל הרשויות שהכביש עובר בתחומן.

העמידה ביעדים האלה תאפשר את שחרור טופסי 4 ולהביא לסיום הסאגה, זאת גם לפי הגורמים המחמירים בוועדה המחוזית. כדי לוודא שהדברים אכן קורים ומתקדמים, נקבעה פגישת מעקב נוספת באותה מתכונת בעוד כ-20 יום, כשלכולם ברור כי הימים הקרובים קריטיים לעתיד השכונה.

בני ברק חנוך זייברט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד