ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הכדור הקטלני לאחר הרמת ידיים

הלוחם שירה ביובל קסטלמן נשלח למעצר בית

השופט הצבאי הורה על שחרורו של אביעד פריג'ה למעצר בית. "הרמת ידיים בפני עצמה אינה מבטלת את הסכנה", טען השופט • במשטרה ערכו תחקיר בזירה ממנו עולה שיובל הספיק לירות כדור בודד לעבר המחבל לפני שהבין שהוא באירוע של ירי דו צדדי

הלוחם שירה ביובל קסטלמן נשלח למעצר בית
יובל קסטלמן מצביע על ארנקו צילום: מתוך חשבון X של יוסי אלי

הירי ביובל קסטלמן: בית הדין צבאי שחרר הערב למעצר בית את החייל היורה, אביעד פריג'ה: "בראי הרקע המבצעי לאירוע, רקעו הנורמטיבי של החשוד ונטילת הנשק ממנו הסיכון כי יפר את תנאי חלופת ויהיה מעורב באירוע ירי נוסף אינו משמעותי ואינו מצדיק את הותרתו במעצר סגור". עוד הוסיף השופט: "מוטב אולי לשוב ולומר את המובן מאלי - אין לבצע ירי לעבר מי שלא נשקפת ממנו עוד סכנה. לצד זאת הרמת ידיים בפני עצמה אינה מאיינת את הסכנה".

החלטת השופט התקבלה בניגוד לבקשת הפרקליטות הצבאית להאריך את מעצרו עד ליום חמישי, שכן ברצונה לבצע 15 פעולות חקירה נוספות. עם זאת, הפרקליטות הודיעה כי לא תערער על ההחלטה.

בתוך כך, במשטרה סבורים, לאחר חקירה שערכו בזירת האירוע, שהכדור הקטלני שהרג את יובל ז"ל נורה לאחר שהוא הרים ידיים. כך פורסם ב'כאן 11'. מהחקירה עלה כי קסטלמן הספיק לירות רק יריה אחת מהמחסנית שלו, מטווח קצר במחבל, לפני שהבין שהוא באירוע של ירי דו צדדי.

בדיון בעניינו של פריג'ה שנערך ביום שני, השופט התעכב על כך שלא בוצעה נתיחה לגופתו של קסטלמן, כך שקשה להכריע מאיזה ירי נהרג. מכל העדויות והראיות עלה שרק פריג'ה ירה בקסטלמן, השופט התייחס לשאלה איזה כדור ספציפי שירה פריג'ה הביא למותו ובאיזה שלב. החשד שמיוחס לחייל המילואים הוא המתה בקלות דעת.

חוקרי מצ"ח פנו למכון לרפואה משפטית לקבלת חוות דעת רפואית על האירוע. החוקרים יעבירו למכון ממצאים רפואיים לצורך חוות דעת. גורם רפואה בכיר אמר ל'כאן חדשות': "בלי נתיחת הגופה נתקשה לתת ממצאים חד משמעיים".

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד