כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
נכנס לשדה מוקשים

נהג טנק אוקראיני שיכור גרם לחיילים אוקראינים ליפול בשבי

נהג משוריין אוקראיני שיכור הכניס בטעות חיילים אוקראינים לבסיס רוסי, מה שהוביל ללכידתם. אותו נהג הסיע קבוצת לוחמים והוריד אותם בשדה מוקשים. הוא גרם למותם של חמישה חיילים אוקראינים בבת אחת

נהג טנק אוקראיני שיכור גרם לחיילים אוקראינים ליפול בשבי
טנק אוקראיני בכניסה לחרסון צילום: משרד ההגנה האוקראיני

מקרה לא שגרתי במלחמת אוקראינה רוסיה. נהג משוריין אוקראיני שיכור העביר בטעות חיילים לבסיס רוסי, מה שהוביל ללכידתם. החייל האוקראיני אלכסנדר גריאדיל, סיפר כי נשבה על ידי כוחות רוסים לאחר שנהג משוריין שיכור העביר אותו בטעות עם קבוצת חיילים אוקראינים לבסיס רוסי.

החייל האוקראיני הוסיף: "הועברו למקומות באזור נובומאיורסקי ב-10 בספטמבר, בסביבות השעה 12 בלילה. המשימה שלנו הייתה להתמקם בתעלה, להגן עליה ולמנוע מהצבא הרוסי להגיע אליה. ישבנו שם יום ולילה. אחר הצהריים הגיע רכב משוריין והסיע אותנו". היה הרוג אחד וכמה פצועים וחיכינו להגיע לנקודת הריכוז הקבועה, אבל הנהג שלנו היה שיכור. הוא אמר שהוא איבד את דרכו והביא אותנו ישירות לידי החיילים הרוסים".

האסיר, שהיה לו מזל רע עם הנהג השיכור, הוסיף גם "לפני מספר ימים, אותו נהג הביא קבוצת לוחמים והוריד אותם בשדה מוקשים. הוא גרם למותם של חמישה חיילים אוקראינים בבת אחת".

כלי תקשורת במערב דיווחו כי יש משא ומתן רציני לעסקת חילופי שבויים בקרוב בין מוסקבה לקייב. עם זאת, הנציב האוקראיני לזכויות אדם האשים את רוסיה בשיבוש כל תהליך של חילופי שבויי מלחמה בין שתי המדינות.

"חילופי שבויים לא מתקיימים כי רוסיה לא רוצה אותם", אמר דמיטרו לובינץ. הוא הוסיף: "כל היוזמות והאמצעים שנקטה אוקראינה כדי להחזיר את חייליה מהשבי נתקלו באי רצון רוסי להחזיר אפילו את אזרחיה".

ראוי לציין שמוסקבה וקייב ביצעו חילופי שבויים במהלך המלחמה אך פעולות אלו הוקפאו במחצית השנייה של השנה.

אלכוהול מלחמת אוקראינה רוסיה טנקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד