ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
הזירה הצפונית

חייל לבנוני נהרג: בצה"ל הודיעו כי הם מתנצלים

צבא לבנון הודיע ​​אתמול כי חייל לבנוני נהרג ו-3 נוספים נפצעו בהפצצה ישראלית באזור אל-עדייסה, בדרום לבנון. ערוץ אל-מנאר, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי היו מספר נפגעים בקרב חיילי צבא לבנון לאחר הפגזת ארטילריה ישראלית. בצה"ל התנצלו  

חייל לבנוני נהרג: בצה"ל הודיעו כי הם מתנצלים
לוחמים בצד הלבנוני צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

צבא לבנון הודיע ​אתמול כי חייל נהרג ו-3 נוספים נפצעו בהפצצה ישראלית על בסיס צבאי באזור אל-עדייסה, בדרום לבנון.

בהודעת הצבא נמסר: "ב-5 בדצמבר 2023 הופצץ מרכז צבאי באזור נבי עווידה-אל עדייסה על ידי האויב הישראלי, מה שהוביל למות קדושים של חייל ולפציעתם של 3 אחרים, אשר הועברו לטיפול בבית חולים".

ערוץ אל-מנאר, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח אתמול כי ישנם מספר נפגעים בקרב חיילי צבא לבנון לאחר שהפגזת ארטילריה ישראלית לעבר עמדתם בעיירה אל-עדייסה, בדרום לבנון פגעה בחיילים.

הערוץ הלבנוני ציין אתמול כי טנק ישראלי ירה 4 פגזים צפונית לאל עדייסה, סמוך לבסיס צבא לבנון, מאוחר יותר אישר כי היו נפגעים בקרב חיילי צבא לבנון.

דובר צה"ל פרסם הלילה הודעת התנצלות ללבנון: "מוקדם יותר היום, לוחמי צה"ל פעלו לנטרול איום ממשי שזוהה משטח לבנון. האיום זוהה ממתחם שיגור ותצפית של ארגון הטרור חיזבאללה סמוך לאל עוואדי שבגבול לבנון. ‏התקבל דיווח בצה"ל על כך שמספר חיילים מצבא לבנון נפגעו במהלך התקיפה. כוחות צבא לבנון לא היו יעד התקיפה. צה"ל מצר על האירוע, האירוע מתוחקר".

ראש הממשלה הזמני של לבנון רוצה למנוע מארצו "מלחמה גדולה שעלולה להתרחש", מאחר והסכסוך בין ישראל לחמאס הביא מתח אזורי בגבול לבנון.

ראש הממשלה נג'יב מיקאטי אמר שהוא פועל עם שותפים בינלאומיים, כולל ארה"ב והאו"ם, כדי להבטיח שלבנון לא תיקלע למלחמה שאיננו יודעים לאן היא תוביל".

"אנחנו בעין הסערה, ויש מהומה חזקה באזור בכללותו, במיוחד מבחינת הנעשה בעזה, ובגבול הדרומי עם האויב הישראלי", אמר, כך לפי סוכנות הידיעות הלאומית הלבנונית (NNA).

מיקאטי אמר כי לבנון ממשיכה לתמוך בנושא הפלסטיני. הבכיר הלבנוני אמר גם כי יתקיים משא ומתן בחודשים הקרובים לפתרון המתיחות בגבול עם ישראל בתמיכת ארה"ב, אירופה והאו"ם.

לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד