כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
וגם הבטחה שלא מומשה

המסמך שהועבר לקבינט: "עוברים עינויים, על סף מוות"

"קיבלנו מודיעין מוצק כי יש חטופים שמצבם הדרדר ונמצאים כעת בסכנת חיים מיידית עקב פציעות או מחלות לא מטופלות. היעדר הטיפול מסכן את חייהם, וכפי הנראה חלק מהחטופים שילמו כבר על כך בחייהם". כך במסמך שהועבר לקבינט המלחמה במפגש המשפחות

המסמך שהועבר לקבינט: "עוברים עינויים, על סף מוות"
יחידת המסתערבים ימ"ס צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מטה משפחות החטופים העבירו במהלך הפגישה הסוערת עם קבינט המלחמה מסמך שמסכם את המידע הקיים על מצבם הרפואי של החטופים ששבו, ואלו שנותרו מאחור. המסמך מתבסס על מידע שהועבר למטה מטעם צוות מערך רפואי בראשות פרופסור חגי לוין.

במסמך נכתב: "מבין החטופים, לפחות שליש סובלים ממחלות רקע המצריכות טיפול רפואי קבוע, ביניהן: מחלת אדיסון, מחלות לב, אפילפסיה, סרטן ועוד. חלקם גם סובלים מבעיות נפשיות שקדמו לשבי, ביניהם חרדה, דיכאון ופוסט טראומה".

"חלק מהחטופים עברו זוועות לא אנושיות. רבים מהם לא קיבלו טיפול רפואי הולם למצבם - כאשר רבים מהם סובלים מפציעות שנגרמו בעת החטיפה או לאחריה, כולל פצעי ירי, קטיעות גפיים או חדירת רסיסים. קיבלנו מודיעין מוצק כי יש חטופים שמצבם הדרדר ונמצאים כעת בסכנת חיים מיידית עקב פציעות או מחלות לא מטופלות. היעדר הטיפול מסכן את חייהם, וכפי הנראה חלק מהחטופים שילמו כבר על כך בחייהם".

"חלק מהחטופים עברו עינויים והתעללות פיזית או נפשית", נכתב במסמך. "הבידוד מהעולם החיצון מסכן את בריאותם הגופנית והנפשית ומאפשר לחמאס להפעיל עליהם טרור פסיכולוגי מתמשך ולא אנושי. חלקם הוזנחו בצורה פושעת תוך פגיעה בצלם אנוש ובכבוד האדם".

במסמך גם נכתב, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח שבמסגרת העסקה תתאפשר גישה לצלב האדום לצורך ביקור החטופים - הבטחה שלא מומשה עד היום. מטה המשפחות העביר מכתב שהם מתכוונים להעביר לצלב האדום, עליו חתמו למעלה מ-100 בני משפחות וכן 8 מהחטופים המשוחררים. במכתב הם הוסיפו אנו דורשים להיפגש בדחיפות עם נשיאת הצלב האדום על מנת שתשמע מהחטופים המשוחררים על תנאי השבי המסוכנים והקשים.

 

חטופים שחרור חטופים חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד