כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מלחמת חרבות ברזל

לקח מהמלחמה: אופנועני המשטרה יהפכו למגיבים ראשונים

כ-100 שוטרי תנועה הוכשרו לתפקידי "מגיבים ראשונים" לאירועי פעילות חבלנית בכבישים בינעירוניים. במסגרת ההכשרה שעברו 100 השוטרים הורה המפכ"ל להכשיר את שוטרי מתנ"א הרכובים ככוח לוחם מבצעי

לקח מהמלחמה: אופנועני המשטרה יהפכו למגיבים ראשונים
שוטר רכוב של משטרת התנועה - יהיה מגיב ראשון במקרה של אירוע צילום: משטרת התנועה

לקחי המלחמה מוטמעים כבר כעת על ידי משטרת התנועה, שהכשירה כ-100 שוטרי תנועה לתפקידי "מגיבים ראשונים" לאירועי פעילות חבלנית בכבישים בינעירוניים. בפועל, שוטרי התנועה הרכובים הם המתאימים ביותר להגיע לאירועי טרור או כל פעילות חבלנית אחרת: יש להם אופנועים מהירים עם יכולת להשתחל בתנועה, הם מאומנים בנשק ויש להם ניסיון בהתמודדות עם גורמים עברייניים.

במסגרת ההכשרה שעברו 100 השוטרים הורה המפכ"ל יעקב שבתאי להכשיר את שוטרי מתנ"א הרכובים ככוח לוחם מבצעי. במסגרת זו עברו השוטרים הכשרה מיוחדת באמצעות מדור הכשרה ללוחמה בטרור של משמר הגבול. תהליך ההכשרה לפעילות כולל גם עיבוי של מערך הנשק האישי של השוטרים אשר כולל ציוד של השוטר ברובה סער, כלומר נשק ארוך קנה, בנוסף לאקדח האישי שהשוטרים מחוייבים לשאת. המשמעות: כעת גם במקרה של עומס חריג בכביש האופנוענים של משטרת התנועה יהיה מעין "יחידת עילית" שתוכל להגיע גם לאירועים שאליהם שוטרים בניידות רגילות לא יכולים להגיע במהירות.

לדברי מפקד המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי: "אתם מכפלת כח אדירה במהירות התגובה שלנו כמשטרה לאירועי פח"ע עם היתרון היחסי שיש לאופנוע בתגובה המהירה שהוא מאפשר לנו ואין לי ספק שהכוח שלכם יכול לתת מענה מבצעי הכי טוב לציבור בכל תרחיש".

 

משטרה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד