כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
סחיטה או אידיאולוגיה?

מפלגת השלטון בהונגריה מתנגדת לכניסתה של אוקראינה לאיחוד האירופי

מפלגת השלטון בהונגריה הגישה הצעת החלטה בפרלמנט בבודפשט הקוראת להתנגד לתחילת תהליך חברותה של אוקראינה באיחוד האירופי - תהליך שאמור להיות מאושר פה אחד על ידי חברות האיחוד

מפלגת השלטון בהונגריה מתנגדת לכניסתה של אוקראינה לאיחוד האירופי
הפרלמנט של הונגריה צילום: Pixabay

מפלגת השלטון של הונגריה הגישה הצעת החלטה לפרלמנט הקוראת לממשלה לא לתמוך בהתחלת השיחות על הצטרפותה של אוקראינה לאיחוד האירופי, ברקע הדברים הממשלה בבודפשט מגבירה את הלחץ לקראת פסגה מכרעת בשבוע הבא. ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, הזהיר כי מנהיגי האיחוד האירופי לא יצליחו להגיע לקונצנזוס על התחלת שיחות החברות עם אוקראינה ואמר כי אין להעלות את הנושא על סדר היום של הפסגה.

"מדיניות ההתרחבות של האיחוד האירופי צריכה להישאר תהליך אובייקטיבי המבוסס על כללים וביצועים", נאמר בהחלטת הפרלמנט שהגישה מפלגת השלטון השמרנית, פידס, אמש (רביעי), "התחלת שיחות החברות עם אוקראינה צריכה להתבסס על קונצנזוס בין המדינות החברות באיחוד האירופי... התנאים לכך אינם קיימים היום". נדרשת תמימות דעים בין כל המדינות החברות באיחוד האירופי כדי לקבל מדינה חדשה לגוש, מה שנותן לאורבן וטו רב עוצמה. תחת המנהיג הפרו-רוסי, הונגריה סיבכה לעתים קרובות את מאמצי האיחוד האירופי לתמוך באוקראינה על רקע הפלישה של מוסקבה, אם כי אורבן הינהן בסופו של דבר לכל חבילות הצבא והסנקציות.

בהחלטה נאמר גם כי על מנהיגי האיחוד האירופי לבצע תחילה הערכה יסודית כיצד החברות האפשרית של אוקראינה תשפיע על הלכידות והמדיניות החקלאית בתוך הגוש, שהחברות העניות יותר של האיחוד האירופי, כולל הונגריה, הן בין הנהנות העיקריות ממנה.

הזרמה תבואה אוקראינית לאיחוד האירופי עוררה מחאות מצד חקלאים במזרח אירופה בשנה שעברה, בעוד נהגי משאיות פולנים חסמו מספר מעברי גבול עם אוקראינה, וקראו לאיחוד האירופי להחזיר את ההיתרים המגבילים את המעבר למתחרים אוקראינים. אורבן יפגוש את נשיא צרפת, עמנואל מקרון, בפריז מחר, אז תידון סוגיית התמיכה האירופית באוקראינה וכן הסכסוך הישראלי-פלסטיני, כך לפי הודעת ארמון הנשיאות הצרפתי. המבקרים מאשימים את אורבן בניסיון לסחוט את האיחוד כדי לקבל גישה למיליארדי אירו במימון האיחוד האירופי. חוסר האמון באורבן גדל לאחר התמודדויות קשות במהלך 13 שנות השלטון שלו על זכויות מהגרים בהונגריה, כמו גם הידוק הפיקוח של המדינה על אקדמאים, בתי המשפט והתקשורת.

הונגריה אוקראינה האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד