כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נשיקה על הראש

הקצין שגופתו מוחזקת בעזה: "המחבלים החזיקו תמונות שלו"

גופתו של אלוף-משנה אסף חממי מוחזקת עדיין בעזה | לפי הסיפורים המחבלים ידעו בדיוק את מי הם מחפשים והתכוננו עם תמונה שלו בטרם יצאו לפלישה

הקצין שגופתו מוחזקת בעזה: "המחבלים החזיקו תמונות שלו"
אל"מ אסף חממי צילום: דובר צה"ל

מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אלוף-משנה אסף חממי הי"ד, נפל בקרב במהלך המתקפה הרצחנית שפרצה ב-7 באוקטובר ומאז גופתו מוחזקת בעזה. דודתו, נורית פלתר איתן, סיפרה ל-ynet כי באותו "ביום שבת התעוררנו ולמעשה לאסף לא דאגנו בכלל, כי הוא סופרמן. שום דבר לא יכול לפגוע בו, יש עליו קרן אור. לא דאגנו כי ידענו שהוא ייצא בראש החיילים שלו. מי שדאגנו לו זה לאלון, הבן שלו בן ה-6, שבאופן נדיר אסף לקח אותו איתו כדי לחגוג את החג, כי הוא לא היה כל החגים בבית. התכנון שלהם היה להיפגש בשבת בשמונה בבוקר עם קב"ט מועצת אשכול ולעשות טיול רנג'רים עם אלון".

עוד סיפרה כי "השעות עברו ואין עם מי לדבר, לא הייתה תקשורת. בחצות הגיע מודיעין להוריו של אסף ולאשתו ספיר הלביאה, והודיעו להם שאסף נעדר. לפני כן, בשבע בערב, חילצה את אלון מהחמ"ל יחידה מובחרת והסיעה אותו הביתה. לא כל כך הבנו את גודל האירוע ביום שבת. אף אחד לא הבין, אולי חוץ מאסף כי הוא היה הראשון שיצא כשהייתה רק נגיעה בגדר, ביחד עם חייליו האמיצים תומר יעקב אחימס וקיריל ברודסקי. הוא יצא ראשון, בראש הכוח, והוריד את אלון בחמ"ל.

אנחנו יודעים מהקצינות שהיו איתו שהוא הוריד את אלון, ליטף לו את הראש ואמר לו 'תהיה חזק'. הוא נתן לו נשיקה על הראש ואמר 'אני אשתדל לחזור כמה שיותר מהר'. אחרי זה הוא יצא לקיבוץ נירים. בהלוויה שלו דיברו גם תושבי הקיבוץ ונתנו לו אות מגן נירים, כי בזכות הקרב רבים מהם ניצלו. אסף יצא בראש החפ"ק והיו לו היתקלויות לאורך הדרך לנירים. היה לו מעין קוד שפותח את השערים של כל הקיבוצים בסביבה, אסף היה מאוד מחובר לתושבי עוטף ישראל. הוא כל הזמן אמר שמדובר באנשים זהב ושזה המקום לטייל בו ולהיות בו. בדרך לשם הוא הבין מה קורה והיה הראשון להבין. הוא כרז בקשר 'כאן קודקוד, מכריז מלחמה'. הוא קרא לחמ"ל להעיר את כל הרבש"צים ולתפעל את כל כיתות הכוננות". 

והיא ממשיכה, "הם נקלעו להיתקלות עם מחבלים בנירים אחרי שפתחו את השער. הם היו שלושה, והיו עליהם 80 מחבלי נוח'בה. הם היו עם תמונות של אסף, רצו למצוא אותו. הם חיפשו אותו בבסיס מרוב שהם חששו ממנו ושנאו אותו. אסף הכיר כל דרדר על הגדר הוא כל בוקר וכל לילה היה מעדר את האזור כדי שלא יצמח שם כלום. הוא היה יוצא לפני החיילים, הוא היה מפקד קפדן מפני שהוא אהב כל אחד ואחד מהם. הוא לא ויתר על כלום והיה עושה להם כוננות עם שחר. האחרון בלילה שהיה עובר על הסיורים זה אסף. זה הייעוד שלו".
חייל נהרג מלחמת חרבות ברזל נעדר יישובי עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד