י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שפעת העופות

עשרות אלפי עופות התגלו כנגועים במחלה: אלו ההנחיות לציבור

בשל סכנת ההידבקות, משרד החקלאות מדגיש כי יש לצרוך בשר עוף וביצים שנרכשו אך ורק בנקודות מכירה ושיווק מסודרות. הביצים חייבות להיות מסומנות וארוזות בקרטון או בניילון מכל צד. בנוסף, יש לצרוך ביצים ובשר עוף רק לאחר שבושלו/ נאפו/ טוגנו היטב

חיידק
חיידק

שפעת עופות התגלתה בחוות תרנגולי הודו במושב מגל שבצפון השרון. המחלה התגלתה בחוות לולים שבה שלושה מבנים המאוכלסים בכ- 40,000 עופות בסה"כ. הוטל הסגר על כלל הלולים בטווח של עד 10 ק"מ מהלול המדובר. השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות ממשיכים לבצע ניטור אקטיבי בכל חוות הלולים שבאזור. 

על מנת למנוע את התפשטות המחלה, פועל משרד החקלאות בהתאם לנהלי העבודה הבינלאומיים של הארגון העולמי לבריאות בעלי החיים (woah) הנוגעים לטיפול בשפעת העופות. משרד החקלאות קורא למגדלי ציפורי נוי ועופות חצר וכן לולי חופש, להחזיק את העופות בתוך מבנים, ולמנוע שוטטותם בשטח פתוח, ובכך להקטין את סכנת ההידבקות מעופות בר בעונת הנדידה. 

כזכור, בשבוע שעבר אובחנו שני מוקדי התפרצות: בקיבוץ צרעה שבשפלת יהודה ובקיבוץ עין צורים שבחבל לכיש. המשרד סיים את הטיפול בשני המוקדים עוד בשבוע שעבר. 

מאז מרץ 2006, אז התגלו מקרי שפעת עופות בקיבוץ חולית ועין השלושה שבדרום הארץ ובמושב שדה משה שבחבל לכיש, מתגלים מקרי שפעת עופות כמעט בכל שנה. בשנה שעברה, פקדו את ישראל 11 אירועי שפעת העופות, החל בנובמבר אשתקד (2022) בקיבוץ שלוחות, ולאחריו בחודשים בין נובמבר לינואר 2023 באותה שנה התגלו מקרים נוספים של שפעת העופות בבית חירות, בית הלוי, במושב בית חירות, במושב בית הלוי, במושב כפר מונש, בקיבוץ משמר השרון, בקיבוץ חצור, בקיבוץ עין צורים, בקיבוץ מגל ובמושב באר טוביה (שלושה מוקדים) שטופלו על ידי משרד החקלאות.

בשל סכנת ההידבקות, משרד החקלאות מדגיש כי יש לצרוך בשר עוף וביצים שנרכשו אך ורק בנקודות מכירה ושיווק מסודרות. הביצים חייבות להיות מסומנות וארוזות בקרטון או בניילון מכל צד. בנוסף, יש לצרוך ביצים ובשר עוף רק לאחר שבושלו/ נאפו/ טוגנו היטב. 

 

מחלות בשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד