ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מנסים לקדם פתרון דיפלומטי

ביקור חשאי: ראש המודיעין הצרפתי נפגש עם נציגי חיזבאללה

במהלך ביקורו של ראש המודיעין הצרפתי בלבנון בימים האחרונים, התקיים מפגש בינו לבין חיזבאללה שבמהלכו דובר על יישום החלטת 1701 בתמורה לנסיגה ישראלית באזור הגבול

ביקור חשאי: ראש המודיעין הצרפתי נפגש עם נציגי חיזבאללה
טנק בגבול לבנון צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

הערוץ הלבנוני אל-ג'דיד מדווח הערב כי במהלך ביקורו החשאי של ראש המודיעין הצרפתי, ברנר אמיה, בלבנון בימים האחרונים התקיים מפגש בינו לבין חיזבאללה שבמהלכו דובר על יישום החלטת 1701 בתמורה לנסיגה ישראלית מ"שטחים כבושים" באזור הגבול.

כבר אתמול דווח בעיתון אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה על אותו ביקור חשאי של ראש המודיעין הצרפתי בניסיון לייצר מציאות חדשה בדרום לבנון, שנוטה לטובתה של ישראל, לשון הדיווח.

בעיתון דווח בין השאר כי שליחים אירופיים מגלגלים כמה רעיונות בהקשר הזה, אחד מהם שהועבר לצד הלבנוני מדבר על הרחקה של כוח רדוואן, יחידת העילית של חיזבאללה, מהגבול עם ישראל לכיוון נהר הליטני ואי התנגדות להשארת כוחות הגנתיים של חיזבאללה. בביירות, לפי הדיווח, השיבו להצעה כי כל חיזבאללה הוא כוח רדוואן, כך דווח בכאן חדשות.

אתמול דווח כי צרפת מובילה בימים אלה את המאמץ להוביל הסדרה בדרום לבנון בין ישראל לבין חיזבאללה. השבוע משלחת של בכירים ממשרד החוץ וההגנה הצרפתי מגיעה לישראל כדי לדון בסוגייה הלבנונית במקביל למסרים המוכרים ללבנון ולחיזבאללה לא לחמם את הגזרה, הצרפתים מנסים לקדם פתרון דיפלומטי בין הצדדים. לפי הדיווח של הערוץ אל-ג'דיד הערב, ייתכן שאותה משלחת גם תבקר בלבנון לטובת אותה מטרה.

לבנון חיזבאללה צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד