כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
לקראת שבת חנוכה

אלפים עושים את דרכם לעבר העיר אומן שבאוקראינה

למרות המלחמה באוקראינה באומן אין כמעט השפעה על תחושת הביטחון האישית של תושבי הקהילה ובאופן כללי רמת האנטישמיות באוקראינה פחתה. מתחילת המלחמה תוגברה האבטחה סביב האזור היהודי באומן ובאזורים יהודיים נוספים באוקראינה. השבת ישבתו בעיר אלפי יהודים בשל שבת חנוכה

מתפללים שכבר הגיעו לאומן
מתפללים שכבר הגיעו לאומן צילום: איחוד ברסלב באומן

על אף המניעות והאתגרים העומדים בפני הנוסעים, אלפים מחסידי ברסלב עושים את דרכם לעבר העיר אומן שבאוקראינה להשתתף בקיבוץ שבת חנוכה על קברו של רבי נחמן מברסלב.

יצויין כי למרות המלחמה בישראל חברות התעופה הישראליות הוסיפו בשבועות האחרונים טיסות סדירות לקישינב - השער המרכזי כיום לכניסה לאוקראינה שנמצאת מזה כשנתיים במצב מלחמה עם שמיים סגורים לטיסות אזרחיות, דבר שמשפיע משמעותית על כמות הנוסעים לאומן.

יו"ר איחוד ברסלב באומן הרב נתן בן נון מספר כי צוותי עבודה מתוגברים נערכו מראש לקראת הגעת האלפים ובמשך השבועות האחרונים טופלו ותוחזקו מערכות החימום והתאורה, ובנוסף הוכן מערך לפינוי השלגים בזמן אמת סביב קברו של רבי נחמן.

חסידי ברסלב בשדה התעופה בקישינב בדרכם לאומן
למרות המלחמה בישראל ובאוקראינה תושבי הקהילה היהודית באומן וביניהם גבאי ציון רבי נחמן הרב נתן צמח מספרים כי אין שום השפעה על תחושת הביטחון האישית של תושבי הקהילה ובאופן כללי רמת האנטישמיות באוקראינה פחתה, כשלהיפך, לדברי הרב נתן צמח מתחילת המלחמה תוגבר משמעותית התיאום הביטחוני מול 'איחוד ברסלב' והאבטחה סביב האזור היהודי באומן בפרט ובאזורים יהודיים נוספים באוקראינה בכלל תוגברה משמעותית.

במשך ימי החנוכה צפויים להגיע לאומן אלפים רבים של מתפללים, כשבשבת הקרובה לבד נערכים לקראת הגעת למעלה מ-2500 חסידים וזאת חוץ מקבוצות נשים גדולות, משפחות ועוד הצפויות לבקר בקברו של הצדיק בימי חג החנוכה.

נזכיר שוב כי על פי הנהוג בקברו של רבי נחמן מזה שנים, עזרת הנשים לא תהיה פעילה בשבת חנוכה. זמני הסגירה הם החל מהיום יום חמישי כ"ד כסליו בשעה 8 בבוקר ועד ליום ראשון כ"ז כסליו בשעות הערב.

מזג האוויר באומן בימי חג החנוכה צפוי להיות חורפי ומושלג במיוחד (הטמפרטורות הצפויות הן בין מינוס 2- למינוס 4- מעלות ביום ובלילה). מומלץ מאד לכל הנערכים לנסיעה להצטייד עם בגדים חמים המתאימים לשלג וקור.

 

אומן מלחמת אוקראינה רוסיה ברסלב חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד