כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
תקפה לכל סוגי המכוניות

פחות זיהום ויותר בטיחות: זו העיר שהורידה את המהירות המותרת

עיריית אמסטרדם מודיעה כי מהירות הנסיעה המותרת ברוב הכבישים בעיר תהיה 30 קילומטרים לשעה בלבד. הגבלת המהירות הזאת תקפה כמובן לגבי כל סוגי המכוניות, בין אם הן חשמליות ובין אם הן לא חשמליות

פחות זיהום ויותר בטיחות: זו העיר שהורידה את המהירות המותרת
באמסטרדם מורידים מחר את מהירות הנסיעה ל-30 קמ"ש. המטרה שיפור הבטיחות והפחתת זיהום אוויר צילום: אוורטי

לתשומת לב התיירים, המבקרים וחובבי איכות הסביבה: עיריית אמסטרדם מודיעה כי החל ביום שישי הקרוב מהירות הנסיעה המותרת ברוב הכבישים בעיר תהיה 30 קילומטרים לשעה בלבד. לפי הודעת העיריה: "ב80% מהכבישים באמסטרדם מהירות הנסיעה תוגבל ל 30 קמ"ש. המהירות המרבית המותרת תוצג באופן ברור בכל רחוב באמצעות התמרורים המוכרים".

מדוע באמסטרדם מורידים את מהירות הנסיעה? התשובה לפי העיריה היא "נכון, הנהגים יצטרכו להתרגל למגבלת המהירות, במיוחד למי שנמצא מאחורי ההגה מדי יום. אבל בעיר שלנו אנחנו רוצים להתחשב באחרים". בנוסף מציינת העיריה בהודעתה הרשמית שבאמצעות נהיגה שתהיה "מעט יותר איטית", השהות בעיר תהפוך להיות יותר בטוחה ורגועה.

הגבלת המהירות הזאת תקפה כמובן לגבי כל סוגי המכוניות, בין אם הן חשמליות ובין אם הן לא חשמליות ובעיריית אמסטרדם מסבירים שהורדת המהירות המותרת בעיר שרחובותיה גדושים באופניים תאפשר לנהגים להגיב באופן יותר מהיר לסכנות. לדוגמה, העיריה מסבירה כי בנסיעה במהירות של 30 קמ"ש מרחק העצירה במקרה חירום הוא 13 מטרים, לעומת מרחק עצירה של 27 מטרים בנסיעה במהירות של 50 קמ"ש, כלומר הנהגים יוכלו לבלום בפחות מרחק.

לפי הפרסומים של עיריית אמסטרדם, העיריה מצפה לירידה של עד30%  בהיקף התאונות השנתי ובנוסף - בעיריה טוענים גם שהפחתת המהירות המותרת תאפשר להולכי רגל סיכויי הישרדות הרבה יותר גבוהים במקרה של תאונה.

האם לדעתכם הורדת מהירות כזאת תעבוד גם בישראל? כנראה שעם הכבישים המטורפים שלנו זה יהיה הרבה יותר קשה.

 

הולנד רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד