כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
צר לי עליך אחי

יהונתן הובא למנוחות: "רצית ללכת לישיבה והלכת לישיבה של מעלה"

רס"ל יהונתן מלכה הי"ד נפל במהלך קרב יריות ממול מחבלים בתוכי רצועת עזה | אחותו התאומה שירה: "איך נפרדים מאח תאום שהוא חלק משלישייה? היינו יחד עוד לפני הלידה, וחיכיתי לך כמה דקות עד שתצא"

יהונתן הובא למנוחות: "רצית ללכת לישיבה והלכת לישיבה של מעלה"
מסע הלוויה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בבית העלמין בבאר שבע המונים ליוו למנוחות את רס"ל יהונתן מלכה הי"ד בן 23 מבאר שבע, שנהרג במהלך הקרבות ברצועה. אביו, משה, אמר "אני חושב שאין משהו שיותר יתאים מלצטט את קינת דוד. יהונתן הרגיש שלנו, יהונתן הצדיק שלנו, הצדיק של הבית.

קשה שלא לחבר את המילים האלה לכאן. עלם חמודות שהפך לגבר אמיץ ויפה. דיברנו הרבה בתקופה האחרונה על חלומות לעתיד, על תוכניות שחלמת להגשים. השתחררת בזמן לא טוב. בחרת להמשיך להילחם אפילו שהמפקד שלך שחרר אותך. הרגשת לא בנוח להשתחרר כשהחברים שלך במלחמה. החלטת שאחרי הצבא תלך לישיבה 'לנקות את הראש', בסוף הלכת לישיבה של מעלה".

אימו, רונית הספידה בדמעות ואמרה "יהונתן שלי, בן שלי, מתוך השלישייה שקיבלתי במתנה. הקטן שלנו, הגור שבחבורה. לוחם, גיבור אמיץ. סיימת את שירותך בסדיר ובחרת להישאר להילחם עם חבריך, אמרת 'אין תירוצים – יש תוצאות'. יוני, החלומות שלך לאורך כל הדרך נגדעו באחת.

אחותו התאומה שירה, הספידה "איך נפרדים מאח תאום שהוא חלק משלישייה? היינו יחד עוד לפני הלידה, וחיכיתי לך כמה דקות עד שתצא. היה בינינו קשר חזק ומיוחד שאי-אפשר לתאר במילים. אהבת לשתף אותי במה שעובר עליך. אף פעם לא ויתרת לעצמך, למרות הקשיים שעברת, תמיד רצית להיות הכי טוב בכל דבר שאתה עושה".

חייל נהרג בית קברות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד